ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים בקרייה, והתייחס לאירועי היום בצפון הארץ, בהם חדירת המל"ט האיראני למרחב האווירי הישראלי, הפלת מטוס ה-F-16 והתקיפות בצפון. בנוסף לכך ציין ראש הממשלה כי הוא שוחח על נושאים אלו גם עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ועם מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון.



"קיימתי היום שורה של התייעצויות עם שר הביטחון והרמטכ"ל", אמר נתניהו והוסיף: "המדיניות שלנו ברורה לחלוטין: ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה ומפני כל ניסיון לפגוע בריבונות שלנו. איראן עשתה ניסיון כזה היום. היא הפרה את הריבונות שלנו, היא החדירה כלי טיס שלה לשטחה של ישראל משטח סוריה. חיל האוויר הפיל את כלי הטיס הזה, ופגע במרכז השליטה והבקרה ששיגר אותו".



"ישראל גם תקפה בעוצמה מטרות איראניות וסוריות אחרות שפעלו נגדנו. זוהי גם הזכות שלנו וגם החובה שלנו ואנחנו נמשיך לממש אותן ככל שיידרש. שאף אחד לא יטעה בכך", המשיך ראש הממשלה. "שוחחתי לפני שעה קלה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. חזרתי באוזניו על זכותנו וחובתנו להגן על עצמנו מול התקפות עלינו משטח סוריה. סיכמנו שהתיאום הביטחוני בין הצבאות שלנו יימשך. שוחחתי גם עם מזכיר המדינה האמריקני, רקס טילרסון, גם על ההתפתחויות של היממה האחרונה ועל התפתחויות נוספות באזור. אני מבקש להבהיר - פניה של ישראל לשלום, אך נמשיך להגן על עצמנו בנחישות מול כל התקפה נגדנו ומול כל ניסיון של איראן להתבסס צבאית נגדנו בסוריה או בכל מקום אחר".





מאוחר יותר פרסמה סוכנות הידיעות הרוסית TASS כי פוטין ענה לנתניהו וביקש ממנו, ומכל הצדדים המעורבים, להימנע מצעדים שיכולים להביא להתדרדרות באזור.

ההתחממות בצפון: מל"ט איראני חדר לשטח ישראל והופל, טייס ישראלי נפצע קשה



כזכור, ההתחממות האחרונה בגבול הצפון החלה לאחר שמל"ט איראני חדר לשטח ישראל. חיל האוויר הפיל את המל"ט ובתגובה לחדירה תקף מטרות בסוריה, במהלך התקיפות שוגרו טילי נ.מ. לעבר המטוסים התוקפים, ואחד המטוסים, מדגם F-16 הופל. שני טייסי המטוס הפגוע הצליחו לנטוש אותו, ולאחר הנחיתה פונו לבית החולים רמב"ם, אחד במצב קשה עם פציעה בבטנו והשני במצב קל.



ישראל הזהירה את סוריה כי "זו הייתה פעולה חתרנית והפרת ריבונות בוטה שלנו. מדובר במל"ט איראני ששולח על ידי איראן והונהג על ידה. בעקבות השיגור, צה"ל החליט להפילו במקום שהיה אכן נח והוא אכן הופל. מבחינה זו האירוע הסתיים בהצלחה. בעקבות פעולה זו החליטה ישראל לתקוף את קרון השיגור האיראני ליד תדמור שבמזרח סוריה. בתקיפה השתתפה שמיניית מטוסים, לעברה בוצעה ירי נ"מ סורי רחב. מהירי נפגע מטוס אחד כשהיה בשטח ישראל".



דובר צה"ל אמר כי סוריה למעשה החליטה להתערב בתקרית הישראלית-איראנית. הדבר מלמד כי "הוסרה המסיכה האיראנית לניצול סוריה כשדה פעולה נגד ישראל. האיראנים והסורים משחקים באש. פנינו אינם להסלמה אבל נגבה מהם מחיר כבד". עוד הוא אמר כי בתקיפה שבוצעה היום הותקפו 12 יעדים - שמונה סוללות נ"מ סוריות וארבע מטרות איראניות - שאותם הגדיר 'כאלה ששייכות להתבססות האיראנית בסוריה, כמו מחסנים' אך לא רצה לפרט מעבר לכך.