גורם המעורה בחקירה אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נתפס בשורה של שקרים בחקירותיו הקודמות בפרשות 1,000 ו-2,000 ויתקשה מאוד להיחלץ מפרשה 4,000, כך דווח ביום שישי בערב בחברת החדשות. לדברי גורם האכיפה הבכיר: "תיק בזק הוא תיק פשוט - נתניהו יתקשה מאוד להיחלץ ממנו". לפי הדיווח, גורמי חקירה אומרים כי בפרשה זאת לא נדרשת "ראיית זהב" משום שבתיק יש פסיפס ראיות עשיר, כלשונם.
עוד דווח בחברת החדשות כי המשטרה הקימה היום חפ"ק מיוחד כדי לנהל חקירת שישה אנשים בו זמנית. לפי הדיווח, עדותה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו תוכננה מראש להיות חקירה באזהרה. עוד דווח כי אתמול נערך עימות בין מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, ובין בעל השליטה בחברת בזק ובאתר וואלה, שאול אלוביץ'. ראש הממשלה נתניהו ורעייתו יידרשו לחקירות נוספות בהמשך. 
הפרשן אמנון אברמוביץ' דיווח כי הנחקר השישי בפרשת תיק 4,000 הוא מקורב מאוד לנתניהו, שעסק בענייני משרד התקשורת, וכי גורמי חקירה מגדירים אותו כ"סוג של עד מדינה נוסף". בנוסף, פרסם אברמוביץ' כי גורמי חקירה מספרים שישנן ראיות מוצקות לשיבוש הליכי חקירה מצד המעורבים בפרשה.

חוקרי המשטרה מגיעים לבית ראש הממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


כחלון באולטימטום לנתניהו: "אם התקציב לא יעבור במועד - אפרוש מהממשלה"

 
שר האוצר, משה כחלון, הציב אולטימטום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם לא יעביר את תקציב המדינה לשנת 2019 במועד שסוכם עליו יפרוש מהממשלה, כך דווח אתמול ב"החדשות". האיום של מפלגת כולנו בראשות כחלון לפרוש מהקואליציה, שמגיע על רקע המשבר עם המפלגות החרדיות על חוק הגיוס, עלול להוביל לנפילת הממשלה ולהקדמת הבחירות. כחלון כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יילחם על תקציב 2019 "עד הסוף".
לפי הדיווח, כחלון אמר למקורביו כי הוא מתעקש שהתקציב יעלה להצבעה ב-15 במרץ, עוד שבועיים, והוסיף בציניות: "אם לחרדים זה לא מתאים, אז הם יקבלו מלפיד, אם יהיה ראש ממשלה- חוק גיוס נוח יותר". כזכור, לפי הסיכומים, תקציב המדינה בשנת 2019 יעמוד על 397.3 מיליארד שקל, תקציב החינוך יעמוד על כ-60 מיליארד שקל, תקציב הבריאות יעמוד על כ-38 מיליארד שקל, תקציב הרווחה וניצולי השואה יעמוד על כ-13 מיליארד שקל, קצבאות הנכות יעמדו על כשני מיליארד שקל ותקציב משרד הביטחון יעמוד על כ-63 מיליארד שקל. בשנת 2019 יעמוד הגירעון על %2.9 מהתוצר, ובשנת 2020 על 2.5% מהתוצר.
בין הרפורמות הנכללות במסגרת התקציב: תכנית נטו משפחה; תכנית הסיעוד הלאומית; הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה; מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור; הוזלת מחירי הניתוחים הפרטיים; קיצור שבוע העבודה; הרפורמה לקיצור החופשות; צמצום השימוש במזומן; הגדלת היצע הדיור ועידוד השתלבות בשוק העבודה באמצעות מתן מענקי עבודה; צמצום מספר משרדי הממשלה.
נתניהו וכחלון. צילום: רויטרס

איוונקה וג'ארד בדרך החוצה?
 
הנשיא טראמפ ביקש באופן אישי מראש צוות הבית הלבן, ג'ון קלי, להדיח את בתו איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר מתפקידיהם. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" טראמפ זעם בשבועות האחרונים על השערוריות בהן מעורבים בתו וחתנו, ודרש מקלי להסיר את הסיווג הבטחוני של קושנר ולהדיח את קושנר ובתו איוונקה מתפקיד היועצים לנשיא. 
מגי הברמן ומארק לנדלר, שני כתבי ה"ניו יורק טיימס" המסקרים את הבית הלבן, טענו בטור שלהם כי "שיטת הניהול של טראמפ, המכונה "תורת הכאוס", עוררה זעם רגשי בקרב אנשי צוות הבית הלבן. עוזריו של טראמפ הביעו תסכול מכך שאיוונקה ובעלה נותרו בתפקידם כיועצים, וטראמפ עצמו ביקש מראש הצוות קלי להדיח אותם". 
הם מציינים גם כי "לא ברור האם טראמפ החליט להדיח אותם מתפקידם מתוך חמלה, עקב חששות מהמעורבות של קושנר בעסקים שונים, סביבם מתבצעת חקירה בחודשים האחרונים. טראמפ שוחח באופן אישי עם בתו וחתנו וביקש מהם להישאר בבית הלבן, אולם בשיחות פרטיות טען כי "הם מעולם לא היו צריכים להגיע לשם". לכן הוא ביקש מקלי לפעול להדחתם. שני הכתבים תיארו את טראמפ כ"מבודד וכועס בימים האחרונים" סביב השערוריות בהן נקשרו שמם של קושנר ואיוונקה. 
בתוך כך, רשת CNN דיווחה בסוף השבוע כי אחת העסקאות הנמצאות תחת חקירת ה-FBI בשבועות האחרונים היא המשא ומתן והמימון סביב מלון הדירות ועסקים שפתח טראמפ בוונקובר, קנדה, בחודש פברואר 2017. על פי פקידים בכירים ה-FBI פתח בחקירה סביב ההסתבכויות העסקיות האחרונות של איוונקה טראמפ וקושנר, על מנת לבחון האם הן עלולות להעמיד אותם תחת לחץ או סחיטה של גורמים זרים. עיקר החשש הוא מהעובדה כי החברה של טראמפ מקבלת רשיון הפעלה ושיווק של בית המלון מהיזם שבנה אותו, כאשר במקרים רבים מדובר בחברות בנייה זרות. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי מאז נכנס קושנר לתפקידו כיועץ הנשיא טראמפ "דנו פקידים בכירים במדינות רבות, בהן סין, כיצד ניתן לנצל את מעורבותו של קושנר בעסקים רבים על מנת לסחוט ממנו מידע יקר". 

ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמפ. צילום: רויטרס

 
בכיר איראני: "לא ננהל משא ומתן כל עוד ארה"ב ואירופה מחזיקות בנשק גרעיני"
בכיר בצבא איראן אמר: "לא ננהל משא ומתן על תוכנית הטילים הבליסטיים, עד שארצות הברית ואירופה יתפרקו מהנשק הגרעיני שלהן". דובר הצבא האיראני צוטט בסוכנות הידיעות הממשלתית הרשמית כשהוא מסביר כי "התנאי לקיום משא ומתן על תכנית הטילים האיראנית, היא הרס הנשק הגרעיני והטילים ארוכי הטווח של ארצות הברית ואירופה". 
כזכור, בעוד שאיראן הסכימה לרסן את תוכנית הגרעין שלה, שלטענתה היא למטרת שלום בלבד, הם מסרבים לדון על בתוכנית הטילים הבליסטים. כל זאת, למרות ההפצרות הרבות של גורמים אמריקאים ואירופאים. במדינה ממשיכים לטעון כי תוכנית הגרעין היא הגנתית, בגלל אופייה ההרתעתי, וכי הדבר אינו קשור להסכם הגרעין שנחתם ב-2015.
טיל בליסטי של איראן, קאדר F. צילום: סוכנות פארס

150 אלף מטיילים במהלך יום שבת 
 
שיא של מטיילים נרשם במהלך יום שבת, עם כ-150 אלף מטיילים שניצלו את מזג האוויר הנעים וביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים גן לאומי קיסריה עם כ-9,000 מבקרים , שם נערך פסטיבל פורים ססגוני לכל המשפחה עם שלל פעילויות, מופעי קרקס, קוסמים ועוד.
אתרים בולטים נוספים היו גן לאומי ירקון, עם כ-4,500 מבקרים, שם ערכה רשות הטבע והגנים את פעילויות "גיבורי העל - כדי שחיות הבר יהיו פה גם מחר" לציון יום החי בבר הבינלאומי שמצויין השבת, גן לאומי אשקלון ומצדה  ושמורות הטבע עין אפק, הבניאס ועין גדי.
פעילות "גיבורי על" בגן לאומי ירקון. צילום: מתנדבי גן לאומי ירקון

מהפכה בכדורגל העולמי: פיפ"א החליטה לאשר שימוש בטכנולוגיית VAR בגביע העולם ברוסיה בקיץ הקרוב
 
ועידת המחוקקים של פיפ"א החליטה שטכנולוגיית VAR תהיה בשימוש בגביע העולם ברוסיה בקיץ הקרוב. פירושה של ההחלטה הוא ששופטים יעזרו בצילומים חוזרים על מנת להכריע במצבים בהם העין האנושית יכולה לטעות. ניסויים בטכנולוגיה הוכיחו שיש לה השפעה מהותית על המשחק, וקרוב לוודאי שלאחר המונדיאל יוכנס השימוש בה גם לליגות הבכירות בעולם.
עד היום, החשש המרכזי לגבי השיטה היה שקצב המשחק יופרע לעתים קרובות מדי ויהיה פחות מהנה לצפייה, אבל מועצת הכדורגל הבינלאומית, שהתכנסה היום (שבת) בציריך, החליטה שממילא אין צורך בטכנולוגיה באופן תכוף מדי והשימוש בה לא יפריע לקצב המשחק. ההחלטה עברה ברוב של שישה מתוך שמונה קולות, והוכרזה בסיום הישיבה על ידי נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו.
למרות ההצבעה בעד ברוב קולות, ההחלטה תקבל חותמת סופית רק ב-16 במרץ בישיבת פיפ"א בקולומביה. קולות בפיפ"א אומרים שהעניין הוא פורמלי בלבד, ואין שום סיבה שההחלטה תבוטל. כל השופטים במונדיאל יהיו בעלי ניסיון בשימוש במערכת ה-VAR, וכרגע הדאגה הגדולה ביותר היא שהכנסת המערכת תגרום לשופטים להיות פחות החלטיים גם במקרים בהם אין בה צורך.