"אנחנו לא הומופובים. אנחנו מאמינים ובריאים ויש חולי במדינה שהולך ומשתלט. המדינה נהיית להט"ביסטן", כך אמר הערב (שלישי) הרב יהושע שפירא בוועידת 'דת ומדינה' של מפלגת האיחוד הלאומי במלון קראון פלזה בירושלים.



בדברים שנשא התייחס הרב שפירא לנושאים שונים ואמר כי "אנחנו לא הומופובים. אנחנו בכלל לא פובים. לא חיים בחרדות בלי פחדים. אנחנו אנשים אמיצים גיבורים ארצישראליים ואנחנו לא נכנסים לפחד מתופעת הלה"טביסטן. אנחנו מאמינים ובריאים ויש חולי שהולך ומשתלט. המדינה נהיית לה"טביסטן. מי שאומר משהו על משפחה אמונית ובריאה הוא נחשב לאדם עם פוביות. לא שיש לו פוביות - הוא הפוביה. הוא קיצוני ועל מה? על כך שהביע דעה שהיוותה את הבסיס לכל האנושות ושל כל התורה?! זה חוסר שפיות לראות בזה את הבעיה התדמיתית של הציונות הדתית".



עוד הוסיף הרב שפירא כי "כשיש אוירת לה"טביסטן אנחנו לא שייכים ושונאים אותנו על השפיות שלנו, אבל אנחנו צריכים בעוז להלחם על המשפחה, על השבת, על הרבנות, על הכשרות הממלכתית של גיור כהלכה שכל רבותינו עומדים מאחוריו".



באשר למערך הכשרות החדש של ארגון צהר אמר הרב שפירא כי "אנחנו מותקפים עכשיו על המצע הזה כאילו עזבנו את הציונות הדתית ונהיינו חרדים . כשארגון צהר שם בראשו ארבעה נשיאים הרב ליכנטשטיין זצ"ל, הרב יעקב אריאל, הרב דרוקמן, והרב אבינר - לא בחירת האיחוד הלאומי או חרדים קיצונים הומופובים. המיינסטרים של המגזר בחר אותם וכולם אמרו שגיור פרטי הוא פסול! כשרות פרטית היא הרס וחורבן! אנחנו החרדים?! יש מי שעוזב את הציונות הדתית ואנו קוראים לו לחזור באהבה. אנחנו מאמינים ובריאים וכך נמשיך".



ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס בוועידה למשבר בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי ואמר על משקל דבריו של בנט על משבר הגיוס כי מדובר ב"פייק משבר ואם בנט רוצה הוא פותר את זה בעשר דקות. אמר בצדק רב השר בנט אתמול בארה"ב, שמשבר הגיוס הוא פייק משבר ואם ראש הממשלה רוצה ב-10 דקות הוא פותר את הבעיה. את המשבר המלאכותי שיש בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, השר בנט פותר בעשר דקות. הוא נושא באחריות ואין שום סיבה אמיתית שהיחד הזה שעובד כבר שתי קדנציות לא ימשיך קדימה - כמובן כמפלגה ציונית דתית מובהקת".

בצלאל סמוטריץ'. צילום: הלל מאיר

 
"הציונות הדתית נמצאת היום בצומת דרכים קריטי", המשיך, "השאלה איננה אם להגיע להנהגה או לראשות הממשלה אלא לבשורה שאנו חייבים לשאת לעם ישראל. הדרך היחידה היא לשמר את הציבוריות הדתית. מגזר זו לא מילה מגונה, אדרבה מגזר הוא כח. עלינו להשכיל לשמור על הציבור הזה כמגזר".

באשר למשבר הפוליטי עם החרדים הוסיף כי "יש כעת דיבורים על בחירות, ויש מי שרומז לכך שאם נלך לבחירות, החרדים אשמים יהיו האשמים לכך שתקום ממשלה של ליכוד, ויש עתיד. לא נפנה גב לברית ההיסטורית והשותפות שיש בינינו לבין אחינו החרדים, ברית האחים לא תחזור בשנית".