צרפת נפרדה אתמול משני קורבנות הטרור והשנאה שנרצחו השבוע: קצין המשטרה הצרפתית, הקולונל ארנו בלטראם, שהקריב את חייו כדי להציל בת ערובה במרכול בעיר טראב ומיריי קנול, אישה יהודיה בת 85, שנרצחה בדקירות ובשריפה על ידי שכן מוסלמי בביתה בפריז. נשיא צרפת עמנואל מקרון, השתתף הערב (רביעי) קישר בין שני המקרים בדברים הקשים שנשא נגד ה"טרור האסלאמי" בטקס הממלכתי בו נפרדה הרפובליקה מבלטראם. אח"כ הוא השתתף, "כאיש פרטי", לפי הודעת הנשיאות, בהלווייתה של קנול.



מיריי קנול הובאה לקבורה בנוכחות בני משפחתה והנשיא מקרון, בחלקה היהודית בבית הקברות בעיר בנייה שמדרום לפריז. אח"כ התקבלה המשפחה האבלה על ידי ראש הממשלה אדוארד פיליפ. משם יצאו בני המשפחה למצעד הזדהות שקט לזכרה של הנרצחת ונגד האנטישמיות שיצא מכיכר נסיון במזרח פריז עד לביתה של הנרצחת.



מיריי קנול, צילום: באדיבות המשפחה
מיריי קנול, צילום: באדיבות המשפחה



"מחנה החופש ניצב מול חשיכה ברברית"



כמאתיים אישים פוליטיים מכל המפלגות הגיעו למצעד, שאורגן על ידי מועצת הגג של הארגונים היהודים ולצידם אלפי משתתפים אחרים. בין הפוליטיקאים הבכירים שהשתתפו במצעד הייתה גם מנהיגת הימין הקיצוני מרין לה פן ומנהיג השמאל הקיצוני ז'אן לוק מלנשון, למרות ההתנגדות להשתתפותם שהביעו ראשי הארגונים היהודים. כמו כן, האסיפה הלאומית- הפרלמנט הצרפתי- הפסיקה את דיוניה כדי לאפשר לצירים להשתתף במצעד.



לקולונל בלטראם נערך קודם לכן אתמול, טקס הצדעה ואשכבה ממלכתי. ארונו הוסע מכיכר הפנתיאון, בו קבורים גדולי הרפובליקה, לאורך נהר הסיין ועד חצר האינוואליד שבו קבור הקיסר נפוליאון. שם חלקו לו כבוד כל מנהיגי צרפת ואנשים מן הרחוב.



בדברי ההספד לקצין, עמד הנשיא מקרון על המאבק ב"מפלצת רבת הראשים האסלמיסטית" כפי שקרא לה. "מחנה החופש ניצב מול החשיכה הברברית שתוכניתה היחידה היא לחסל את חירויותינו ואת הסולידריות שלנו. הם שוללים את הערך שאנחנו נותנים לחיים. אלה ערכים ששלל הרוצח מהעיר טראב, וערכים ששלל הרוצח של מיריי קנול. הוא רצח אישה חפה מפשע כי היא הייתה יהודיה ובדרך זו חילל את ערכינו המקודשים והזיכרון שלנו" הוסיף מקרון. הקולונל בלטראם ייקבר בהמשך במקום מגוריו בדרום צרפת.


 


מקרון בלוויית השוטר ארנו בלטראם. צילום: AFP
מקרון בלוויית השוטר ארנו בלטראם. צילום: AFP