במכון לרפואה משפטית הסתיים היום (חמישי) הניתוח שלאחר המוות של התינוק בן החודש שטבע למוות בג'קוזי במלון באשדוד. כעת הוא מועבר לקבורה בירושלים, לא לפני שהגופה תוסע לבית סוהר שקמה, שם עצור אביו, על מנת שיוכל לומר עליו קדיש, זאת לאחר המשטרה התחשבה בבקשת המשפחה ואפשרה את המהלך. 



כזכור, הנתיחה שלאחר המוות התבצעה לאחר שבג"ץ דחה את עתירת המשפחה שקראה למנוע את ההליך. בהחלטתם קבעו השופטים, כי "נוכח החומר שהתקבל, אין לשלול בשלב זה סיבת מוות נוספת על הסיבה שעלתה מגרסת ההורים, ואין מדובר רק בשאלות שעניינן אופי הטביעה".


"השתכנענו כי מחומר החקירה עד כה עולה חשד סביר כי המוות נגרם בעבירה, וכי נתיחת הגופה חיונית כדי לברר את סיבת המוות. נתנו דעתנו גם לטענות הנכבדות באשר לשמירה על כבוד המת ועל האיזונים הנדרשים בהקשר זה, אך הגענו למסקנה כי אין מנוס בנסיבות העניין מן הנתיחה בשל תרומתה הצפויה המשמעותית לקביעת סיבת המוות ובהעדר חלופה חקירתית פוגענית פחות".
 

השופטים ציינו כי החלטתם נבעה, בין היתר, משום כי נמסר להם שהנתיחה תבוצע במתכונת הדרגתית על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בכבוד המת. בהתאם להסכמת המדינה, תתאפשר נוכחות של רופא מטעם המשפחה במעמד הנתיחה. אשר על כן, תימסר לבאי כוח העותרים, בהקדם האפשרי, הודעה באשר למועד המיועד לביצוע הנתיחה.