המדריכה התריעה מסכנת השיטפונות, ראש המכינה התעלם: בידי המשטרה הוכחות על כך שאחת המדריכות שהשתתפה בטיול בנחל צפית, שבו נהרגו 10 בני ובנות נוער שנקלעו לשיטפון, התריעה בפני המדריך הנוסף ובפני ראש מכינת "בני ציון" יובל כאהן כי תנאי מזג האוויר באזור מסוכנים לטיול, אך הם התעלמו מאזהרתה. 



כזכור, האסון אירע לאחר שאוטובוס בו 25 מתלמידי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב נסחף בשיטפון מי נחל צפית שעלה על גדותיו בשל הסופה שפקדה את דרום הארץ במהלך סוף השבוע האחרון. כתוצאה מהאסון נהרגו כאמור תשע בנות נוער ונער נוסף, שנקלעו למי הנהר. לאחר האסון התברר כי להבדיל ממוסדות חינוכיים מוסדרים, מכינות לא נדרשות לאישור לפני יציאה לטיולים, ועל כן לא היה אף גורם שאסר על היציאה לטיול.



אסון בנחל צפית
אסון בנחל צפית



טראמפ: "יתכן ואגיע לפתיחת השגרירות"



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כי הוא לא פוסל אפשרות שיגיע לטקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים. "הנושא עמד על הפרק במשך שנים רבות, ונשיאים רבים הבטיחו את זה בקמפיין הבחירות שלהם, אבל מעולם לא היו אמיצים דיים לעשות זאת". אמר הנשיא.



טראמפ הוסיף כי "התוכנית המקורית להעברת השגרירות עמדה על מיליארד דולר ודחיתי אותה בגלל המחיר". לדברי הנשיא, השגריר בישראל דיוויד פרידמן, העלה רעיון שיעלה כ-150 אלף דולרים בלבד. "סיכמנו על תוכנית שתעלה למשלם המיסים האמריקאי 300-400 אלף דולרים בלבד". טראמפ הדגיש: "אולי אגיע לטקס פתיחת השגרירות". מי שעוד צפוי להגיע לטקס, על פי רשת CNN, הוא חתנו של הנשיא ויועצו המיוחד למזרח התיכון ג'ארד קושנר.



דונלד טראמפ, אנגלה מרקל. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ, אנגלה מרקל. צילום: רויטרס



שתי מדליות לישראל באליפות אירופה בג'ודו



הג'ודוקא הישראלי שגיא מוקי זכה במדליית זהב באליפות אירופה בג'ודו במשקל עד 81 ק"ג, וזאת לאחר שגבר בגמר האליפות על סמי צ'וצ'י הבלגי. בנוסף למוקי, גם הג'ודוקא פיטר פלצ'יק זכה להגיע לפודיום בתחרות הנערכת בתל אביב, לאחר שזכה במדליית ארד. במהלך חצי הגמר התעלף פלצ'יק והפסיד את הסיכוי להתחרות על מדליית הזהב, אך התאושש לקראת קרב המפסידים, והצטרף למוקי, גפן פרימו וטל פליקר ברשימת הזוכים.




שגיא מוקי, צילום: דני מרון
שגיא מוקי, צילום: דני מרון



כוכב הפועל באר שבע רפי אליהו נפצע קשה בתאונת דרכים



רפי אליהו, מגדולי שחקניה של הפועל באר שבע בכל הזמנים, נפצע בצהריים בתאונת דרכים והוא מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם בבית החולים סורוקה בעיר. אליהו סובל מחבלות בראשו ובחזהו. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי המכונית שבה נהג אליהו התנגשה באמבולנס שחצה צומת בעיר באור אדום כאשר הסירנה שלו מופעלת במהלך פינוי פצועים לבית חולים.



אליהו, בן 66, היה קשר הקבוצה ומגיבורי שתי האליפויות הרצופות של הפועל ב"ש באמצע שנות ה-70. לאחר פרישתו אימן מספר קבוצות, ביניהן הפועל ירוחם שאותה הצעיד לרבע גמר גביע המדינה. בנו רמי אליהו הלך בדרכו ושיחק בהפועל באר שבע שבה הצטיין.


 


רפי אליהו. באדיבות מוזיאון הפועל פתח תקווה
רפי אליהו. באדיבות מוזיאון הפועל פתח תקווה



בשל הניסיון לפרוץ את הגדר: צה"ל תקף מטרות של חמאס בנמל עזה

ביום שישי בלילה, חיל האוויר תקף באמצעות כלי טייס, שש מטרות טרור השייכות לכוח הימי של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לפעולות הטרור וניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל בשעות הצהריים.
 
בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "מזה מספר שבועות מוביל ארגון הטרור חמאס הפרות סדר אלימות המהוות כסות לשורה של פיגועי טרור כנגד תשתיות טרור, כוחות הביטחון ואזרחים. בשיאם של האירועים היום בוצע ניסיון חדירה אלים ורחב היקף שבמסגרתו הובילו פעילי טרור של ארגון הטרור חמאס מאות מפרי סדר אלימים ובהם מחבלים לכיוון שטח ישראל תוך שהם משליכים מטענים, רימון-יד ובקבוקי תבערה ואף פגעו והדליקו את גדר המערכת".
 
עוד נמסר בהודעה כי "צה"ל רואה בחומרה רבה מאוד את הניסיון המתמשך של ארגון הטרור חמאס להפוך את מרחב הגדר למרחב של אלימות וטרור בכסות אזרחית תוך ניסיונות חוזרים ונשנים לפגיעה והשחתה של תשתיות הביטחון וההגנה. צה"ל לא ייתן לשימוש ציני באזרחים בהם ילדים, נשים ואנשים עם מוגבלויות להוות כסות לפעילות טרור מתמשכת כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל, וימשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון טרור מסוג זה. התגובה להמשך אירועים מסוג זה לא תתוחם למרחב הגדר וארגון הטרור חמאס יישא בתוצאותיה גם בעומק שטח רצועת עזה. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה מעל ומתחת לקרקע".
  
התפרעויות בגבול הרצועה. צילום: דובר צה"ל
התפרעויות בגבול הרצועה. צילום: דובר צה"ל