צה"ל תקף ברצועת עזה, הפלסטינים מדווחים: כלי טיס פגע במטרת חמאס

הפלסטינים מדווחים כי כלי טייס של חיל האוויר תוקפים ברצועת עזה, אך לא מדווחים על נפגעים, במקביל אישר דובר צה"ל כי ישנה פעילות צבאית בצפון הרצועה. לפי הדיווח, צה״ל תקף בין היתר גנרטור שמשמש את הזרוע הצבאית של חמאס ליד בית חאנון בצפון רצועת עזה.

לכתבה המלאה
 
 
ההשחתה וההצתה של מעבר כרם שלום מצדו הפלסטיני. צילום: דובר צה"ל
בעקבות ההצתה: ליברמן הורה על סגירת מעבר כרם שלום

שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר היום (שבת) את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על סגירת מעבר כרם שלום החל ממחר ועד להודעה חדשה, זאת בעקבות השחתת והצתת מעבר הסחורות כרם שלום בצדו הפלסטיני אמש על ידי עשרות מפרי סדר אלימים בחסות חמאס. המעבר סגור מלבד לסוגיות הומניטריות שיאושרו באופן פרטני. סגירת המעבר תתקיים עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפרת הסדר ויפתח שוב בהתאם להערכת המצב. 

כתוצאה מההשחתה מסוף הדלקים אינו כשיר להפעלה, קו הגז הראשי אינו כשיר כלל ונגרם נזק לתחנות חיבור בצינורות הגז. נגרמו נזקי שריפה ושברים במתחם התדלוק בצינורות הדלקים, וכן נזק משמעותי למתקן מסוע האגריגטים אשר כתוצאה מכך אינו כשיר לפעילות כלל. בנוסף, נגרמו נזקים בתשתיות החשמל למסועי תבואה, מזון ובעלי חיים, ונגרם נזק לגדרות, עמודי תאורה ולמצלמות במעבר. 



אתמול התקיימו הפרות סדר בגבול רצועת עזה, במתכונת דומה לימי שישי מאז 30 באפריל, שבהם העימותים מול כוחות צה”ל מתנהלים בלפחות חמישה מוקדים שונים לאורך הגדר. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי אחד המפגינים, ג׳בר סאלם אבו מוסטפא (40) שנורה בחזה על ידי צלף צבאי מת מפצעיו. בנוסף, דיווחו הפלסטינים על יותר מ-200 בני אדם שנפצעו בהפגנות. 

מדובר צה"ל נמסר כי התקיימו הפרות סדר אלימות בחמישה מוקדים, בהשתתפות כ-5,000 פלסטינים. עוד נמסר כי מפרי הסדר נהגו באלימות, הבעירו צמיגים, יידו אבנים ושיגרו עפיפונים אליהם מחוברים חפצים בוערים להבערת שריפות בשטח הארץ. 

לכתבה המלאה




חשד: מחבל ניסה לדרוס חייל בעמדת בידוק בשומרון ופצע אותו קל
 
חייל כבן 20 נפצע אמש באורח קל, בניסיון דריסה בעמדת בידוק בצומת גנות, הסמוכה להתנחלות שבי שומרון שבאזור שכם - כך נמסר מדובר צה"ל. כלי הרכב הפוגע נמלט ומתבצעות סריקות אחריו. החייל קיבל טיפול על ידי כוחות מד"א וחיל הרפואה של צה"ל ולאחר מכן פונה לקבלת טיפול בבית חולים. כוחות צבא מבצעים סריקות אחר הנהג הדורס.  החייל הפצוע סובל מפציעות בגפיים. 

קוריאה הצפונית הודיעה על תאריך פירוק אתר הגרעין, ארה"ב דורשת - "העבירו חמש פצצות לצרפת"
 
קוריאה הצפונית הודיעה בשבת על תאריך פירוק אתר ניסוי הנשק הגרעיני בפונגיה רי, והוא יתקיים בין ה-23 ל-25 במאי, בהתאם לתנאי מזג האוויר.  על פי סוכנות הידיעות, במהלך הפירוק המנהרות באתר יפוצצו בעזרת חומרי נפץ, הכניסות לאתר ייחסמו והמבנים באתר ייהרסו, כמו כן, עיתונאים מרחבי העולם יורשו לסקר את האירוע. על פי הממשל בקוריאה הצפונית, המהלך נועד לקדם את הפירוז בחצי האי בעקבות מאמצי הפיוס בין הקוריאות ובין קוריאה הצפונית וארצות הברית.
 
יום קודם לכן, דווח כי ארצות הברית ביקשה ממנה להעביר חמש פצצות גרעין שברשותה לצרפת לצורך פירוקן. על פי הדיווח, בעיתון הדרום קוריאני סגייה אילבו, מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו העלה את הבקשה במהלך פגישתו עם מנהיג המדינה המבודדת קים ג'ונג און, וזאת במטרה לבחון את רצינותה של קוריאה הצפונית.
 
דיפלומט דרום קוריאני ששוחח עם העיתון במדינתו אמר כי "למיטב ידיעתי הבקשה הועברה מפומפאו באופן ישיר", וזאת כדי לקצר את תהליך הפירוז הגרעיני ככל האפשר.

לכתבה המלאה


המרכז הסורי לזכויות אדם: 11 איראנים נהרגו בתקיפה הישראלית

למעלה מ-48 שעות אחרי סיומה, מימדיה של התקיפה הישראלית בסוריה ממשיכים להתבהר. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר (שבת) כי 11 איראנים נהרגו במהלך האירועים. עוד נמסר כי מספר ההרוגים עומד על כ-27 ועל פי הדיווחים מדובר בכשישה סורים, בהם שלושה קצינים ובעשרה נוספים שאינם איראנים. ייתכן כי מדובר בחיילי המליציות השונות הנלחמות באזור. בנוסף, עיתונאי איראני דיווח כי ניתנה הוראה שלא לקיים לוויות פומביות לחייליהם וקציניהם שנהרגו בתקיפה הישראלית האחרונה. 
 
בתוך כך, אתמול פורסם כי מטרת התקיפה של צה"ל בסוריה, בלילה שבין רביעי לחמישי, לא היתה להרוג איראנים, על אף שהיה ידוע כי הם נוכחים בבסיסים שהותקפו. המטרה האמתית היתה לפגוע במאמצי איראן, באמצעות כוח אל קודס, בפיקודו של גנרל קאסם סולימאני, להציב מערכות הגנה אוויריות לטווחים של כ-110 קילומטרים, שהיו עלולות להגביל את חופש של חיל האוויר.

לכתבה המלאה