בעקבות הדיווחים על זעם בסביבתו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, בעקבות פגישות שהתקיימו לכאורה בין ניצב יורם הלוי לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, התראיין הערב (שני) אנ"צ בדימוס אסף חפץ לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והטיל את האשם בדרג הפוליטי. "אין כל מניעה שניצב וראש ממשלה ייפגשו, כל עוד הם לא מדברים על מה שקורה במשטרה, אך אם כן, ברור שזה אסור", פתח חפץ את דבריו.



חפץ טען כי הבעיה העיקרית שהובילה למצב הנוכחי קשורה לכך שלדרג הפוליטי יש סמכות להאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה, ואורכה הקצר בכל מקרה. "בכל פרשה של החלפת מפכ"לים יש כל מיני פרשיות כאלה, בין התקשורת לבין כל מיני פרשנים ופרשנים מטעם שמנסים לקדם ולהוריד, כל העניין הזה נובע כי לא נותנים לאלשיך שנה רביעית בתפקיד. הוא עוד לא נכנס לתפקיד ולמד אותו וכבר מדברים על החלפתו".



חפץ הסביר כי "כל 'ההתבחבשות' סביב השנה הרביעית הייתה מעצבנת גם בתקופתי, אבל זה שהפוליטיקאים משחקים על השנה הרביעית הזאת. לראש הממשלה לא מעניינת המשטרה, אלא להתנקם במפכ"ל שעושה עבודה טובה. אני מקווה שהוא יקבל את השנה הרביעית, לטובת הארגון והאזרח, מפכ"ל צריך לכהן ארבע שנים, אם הוא משרת שלוש שנים, ואחרי שנתיים ורבע כבר מדברים על המחליף, פה נקודת התורפה".