אסון השריפה בירושלים: זוג הורים ושני ילדיהם, נערה בת 14 וילד בן 9, נפצעו בשריפה שפרצה ביום חמישי בבניין המשמש כמלונית למשפחות שמתארחות בו ברחוב הנביאים בירושלים. בני משפחת עוז פונו לבית החולים "שערי צדק" בעיר במצב קשה, כשהם מורדמים ומונשמים. בהמשך, חל שיפור במצבה של האם ושני ילדיה, שמוגדר כעת כבינוני והם אינם מונשמים יותר.


מצבו של האב, הנמצא בשנות ה-30 לחייו, עדיין מוגדר קשה מאוד, והוא הועבר אמש ליחידת הכוויות בתל השומר. המשטרה חוקרת חשוד תושב מזרח ירושלים בהצתת המקום, בו נפגעו באורח קל שלושה בני אדם נוספים. כמו כן, מפקד מחוז ירושלים, טפסר משה סויסה, מסר כי המלונית פעלה ללא אישורים והיתרים כנדרש, "וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין".

רש"פ שי נחמיה, שחילץ את משפחת עוז באסון, סיפר כי "ביום חמישי, לקראת השעה שתיים לפנות בוקר, התקבלה הודעה על דליקה במבנה. בשלב זה, לא נודע לנו שמדובר במלונית. ראינו את מסך האש שיוצא מתוך החלונות. בתור מפקד הכוח, הבנתי שיש לכודים בבניין, שצועקים לעזרה. שמענו את הלכודים צועקים מהמסדרון שהם נשרפים".



"הנחינו את הצוות שלא להמתין, וחדרנו כנגד הנהלים למסך האש ולמסדרון שמגיע לחום של 400-500 מעלות. כך לוחמי האש החלו לשלוף את האנשים אחד - אחד מתוך המבנה, היישר לטיפולם של מד"א. אב המשפחה שנלכדה היה בתוך המסדרון ואינסטינקטיבית היה אמור לברוח החוצה. במקום, האב ניסה לחלץ את ילדיו. כשהגענו למקום האבא ביקש דבר ראשון שנחלץ את הילדים. הוא תפס אותם בידיים ומסר אותם אלינו וידע שהוא ממתין לסוף".

"אחרי שהאישה חולצה, האבא נותר אחרון", סיפר הקצין. "עד כמה שידוע לי מצבו כרגע אנוש, הוא מורדם ומונשם. אנחנו מוסרים למשפחת עוז רפואה שלמה".

עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן