עליית מדרגה במאבקים הפנימיים בציונות הדתית:ארגון "חותם" פרסם היום (ראשון) סרטון ובו טענות כנגד ארגונים השייכים לציונות הדתית ומקבלים תרומות כספיות מהקרן החדשה לישראל. על פי טענת ארגון "חותם", "במשך שנים פועלים ארגונים אלו, וביניהם נאמני תורה ועבודה, קולך, מבוי סתום ועוד אחרים, להחדיר מסרים אולטרה ליברלים בתוככי הציבור הדתי-לאומי, כאשר מטרת העל של הגוף המממן אותם היא הפיכתה של מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה ומחיקת הצביון היהודי של המדינה".



בסרטון מוצג כיצד, על פי טענת הארגון, מסייעים ארגונים אלו לקרן החדשה לפגוע ביהדות ובציבור הדתי לאומי. בארגון טוענים כי "הסרטון מבוסס על מחקר עומק שחשף את האסטרטגיה ושיטת הפעולה של הקרן לשינוי עמדות בקרב הציבור הדתי לאומי", וקראו "להתנתק מארגוני הציונות הדתית שעובדים אצל הקרן החדשה ומקדמים את האג'נדה שלה".



מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי: "אומרים די להלבנת הקרן בתוך הציונות הדתית. היום הציבור יודע שמדובר בארגונים שמקדמים את המטרה הראשית של הקרן החדשה: הכרזת מלחמה נגד היהדות של המדינה. ארגונים בתוכינו שנלחמים בגרעינים התורניים, שחוברים לרפורמיים ולישראל חופשית, לא יכולים ליהנות מחסינות ולהגדיר את עצמם כחלק מהציבור הדתי לאומי. או שהם איתנו או שהם נגדנו. הגיע הזמן להתנתק מארגוני הקרן אחת ולתמיד, הארגונים האלה מכשירים את השרץ שנקרא הקרן החדשה לישראל".





ארגון חותם הוסיפו כי מסריה של הקרן החדשה מוחדרים ישירות דרך ארגונים אלו והם עובדים יד ביד עם קרן. "לתהלה פרידמן-נחלון, מנכ"לית נאמני תורה ועבודה, יש קשרים רבים עם ארגוני הקרן. היא מנהלת את מרכז 'מובילים' של 'קולות', ארגון של הקרן החדשה, וכן את תכנית השחרית של הקרן. בתיה כהנא-דרור פעילה מרכזית במאבק המתמשך נגד הממסד הדתי, בעיקר סביב סוגיית הנישואין והגירושין. בין יתר תפקידיה היא גם חברה בוועדה המייעצת של מכון 'על משמר הכנסת' של התנועה הקונסרבטיבית וחברת וועדת ההיגוי של 'הפורום לחופש בחירה בנישואים', גם הוא מארגוני הקרן".



הארגון יצא גם כנגד שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, שבמקביל לתפקידיו החינוכיים במוסדות הציונות הדתית, "ניהל גם עמותה לחינוך, שקיבלה מימון רחב מהקרן, בצוותא עם מספר אנשי שמאלי רדיקלי. שכרו בעמותה זו היה יותר מ-500,000 שקלים בשנה, והוא גם קיבל את פרס הקרן כהוקרה על פעולותיו לקידום עמדות ברוח הקרן בציונות הדתית".



"הציבור הדתי לאומי לא מודע לכך שגופים אלו פועלים בתוכנו לקדם אג'נדות זרות, מתייחסים אליהם בתמימות ומזהים אותם כציונות דתית קלסית", אמרו בארגון חותם. "לכן לא מופעלים חסמים ביקורתיים מפניהם ומשום כך חשוב לחשוף את פניהם. ארגוני הקרן שבציונות הדתית וארגוני הקרן שתומכים בדה-לגיטימציה לצה"ל וכדומה, מקדמים את אותה אג'נדה שהיא מטרת העל של הקרן: הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה".


מהקרן החדשה לישראל נמסר כי "אנו שמחים בשיתוף הפעולה שלנו עם כל חלקי החברה הישראלית, ובהם גם ארגונים ליברליים מהציונות הדתית שמהווים מנוע חשוב לחיזוקה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. הקרן החדשה לישראל מחזקת את ידי הארגונים המותקפים במערכה נגד הקולות הקיצוניים ביותר"

"סרטון הנחות והפרסונלי של ארגון חותם מצטרף למסע הרדיפה שמנהלים ארגונים כמו אם תרצו נגד כל קול ליברלי ודמוקרטי. זו הזדמנות לחשוף את חותם- ארגון ימין קיצוני  שהמנכ״ל והמייסד שלו הורשע בהסתה לסרבנות, ישב בכלא הצבאי ונזרק מצה״ל. בנוסף למנכ״ל המורשע, שהוא חסיד מושבע של הרב הקיצוני והמסוכן דב ליאור, רבנים נוספים בהנהגה של חותם קראו גם הם לסירוב פקודה, והארגון מפעיל תכנית לשכנוע נשים שלא להתגייס לצה״ל"

מייסדת "קולך", חנה קהת, כתבה בפייסבוק בתגובה: "זה מסע של השמצות חסרות תוכן, המזלזל בחברי וחברות הציונות הדתית כאילו הם מטומטמים ומטומטמות, הניתנים לעיצוב-מחדש. המסר שטחי כל כך, וחבל שבמקום להיאבק על תיקון המצב הקשה בממסד הדתי, שהביא למימדים מפלצתיים את תופעת סרבנות הגט והעגינות, וגורם לאומללות של אלפי נשים, בחר הארגון להשקיע את מיטב כספו במסע של דמוניזציה נגד מי שמנסות למנוע את העוולות הנוראיות האלו".


מארגון "נאמני תורה ועבודה ביקשו למסור כי "ויכוח ואי הסכמות הם דברים לגיטימיים בדמוקרטיה. מה שלא לגיטימי זה שקרים ודיבה. אין כל קשר בין הדמות המוצגת בסרטון לבין תהלה פרידמן".