יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, העבירה הבוקר (ראשון) בקשה דחופה ליועמ"ש, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית נגד הבכיר הישראלי בממשלת ישראל, שקשר, לדבריה, קשר יחד עם פול מנפורט, מנהל הקמפיין לשעבר של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. גלאון אף רמזה בציוץ בטוויטר כי מדובר בשר הביטחון אביגדור ליברמן, שבאותה עת, "פרסם הצהרה רשמית שתואמת את מה שמתואר בכתב האישום נגד מנפורט", כפי שציינה במסמך.



כזכור, לפני יומיים פורסם ב-ABC כי מהסדר הטיעון שנחתם עמו עולה כי מנפורט פעל ב-2012 מטעם הממשלה האוקראינית על מנת להכפיש את מנהיגת האופוזיציה יוליה טימושנקו, בתיאום עם "בכיר ישראלי", שזהותו לא פורטה. מנפורט והבכיר הישראלי האשימו את טימושנקו ב"תמיכה באנטישמיות", על מנת להפעיל לחץ על הממשל האמריקאי לא לתמוך בה.



במכתב שהעבירה למנדלבליט, כתבה גלאון כי "הסיוע שנתן למנפורט בכיר ישראלי בממשלת ישראל בניגוד לעמדתה הרשמית של ממשלת ישראל, אשר מעלימה עין מבעיית האנטישמיות והניאו נאצים באוקראינה, מעלה חשד כי אותו הבכיר קיבל תמורה אישית כלשהי או קידם את האינטרסים האישיים

שלו באוקראינה וברוסיה. לכל הפחות, אותו הבכיר ניצל לרעה את משרתו כדי לקדם את האינטרסים של מנפורט ואינטרסים של רוסיה וגורמים פרו רוסים באוקראינה".

"בנסיבות אלה", כתבה ליועמ"ש, "הנך מתבקש להורות על פתיחה של חקירה פלילית נגד הבכיר הישראלי בממשלת ישראל שהיה מעורב בפרשה החמורה, בין היתר בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, לפי הוראת סעיף 284 לחוק העונשין, תשל"ז- 1977, ובחשד לביצוע עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, התש"ס- 2000".

"מן הראוי", הוסיפה, "שתיפתח ללא דיחוי חקירה בישראל. זאת טרם מדינת ישראל תמצא את עצמה שוב כשחקנית מרכזית בחקירות בארה"ב, כפי שקרה בעניין פרשת איראן קונטרס".

גבאי לנתניהו: "חשוף מי הבכיר, המידע ירעיד את אמות הסיפים"

במכתב ששלח היום יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, דורש גבאי לחקור באופן מיידי ולחשוף לציבור מיהו אותו "ישראלי בכיר" ששיתף פעולה עם פול מנפורט, בהתבסס על כתב האישום שהוגש נגדו בסוף השבוע, והאם אכן שימש משרד החוץ הישראלי ככלי משחק בידיו של מנפורט וסייע לו לקדם את אותם אינטרסים זרים.

במכתב כתב גבאי: "כמי שאמון בפועל על  שירות החוץ ועל ההגנה על ביטחון המדינה מפני ריגול של מדינה זרה הנך נדרש, להתחיל מיידית בהליך בדיקה וחקירה, לבירור האם קיים סוכן זר בשירות מדינת ישראל והאם אכן שימש לטובת קידום אינטרסים זרים; יש חובה לדווח לציבור כולו על תוצאות החקירה ותוצאותיה".

את דבריו חתם באומרו: "חשוף את הבכיר ששיתף פעולה עם מנפורט בפרשת המעורבות הרוסית. המידע ירעיד את אמות הסיפים. כמי שאמון על ההגנה על ביטחון המדינה, עליך לחקור האם בשירות המדינה קיימת חפרפרת המשרתת אינטרסים זרים".