המתיחות הבינלאומית בין ישראל לרוסיה, שהחלה בעקבות הפלת המטוס הרוסי בזמן התקיפה הישראלית בעיר הנמל לטקיה בשבסוריה, מסרבת להירגע. מספר דקות לפני כניסת הצום, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה לדימיר פוטין. במהלך השיחה, הוא הביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של החיילים הרוסים ואמר שהאחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה. 
רה"מ נתניהו ציין את החשיבות של המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה, שהצליח למנוע אבדות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות.
נתניהו אמר כי ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל. כמו כן, ראש הממשלה הדגיש כי ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע, והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים.
בתוך כך, הקרמלין הודיע היום כי ראשי משרד ההגנה הרוסי ממתינים לביקורו של מפקד חיל האוויר הישראלי, עם המידע שהבטיח ראש הממשלה נתניהו. בהודעה נאמר, כי מומחים מטעם משרד ההגנה במוסקבה יבחנו את המידע שיועבר, והדגישו כי יש בידיהם מידע לגבי כל כלי הטיס שהיו באזור בכל שנייה בה התכוון מטוס התובלה הרוסי לנחות, עד להתרסקותו לחופי סוריה.

דובר הקרמלין, דימטרי פסקוב, אמר במסיבת עיתונאים כי "הנשיא פוטין מתבסס על מידע אלקטרוני ובו כל דקה ושנייה הנוגעת במטוסים שחגו באזור, במיוחד לגבי המטוס הרוסי עצמו, שהגיע למשרד ההגנה". פסקוב הוסיף עוד, כי מוסקבה תלמד את הנתונים שיועברו על ידי מפקד חיל האוויר הישראלי. "טרם קיבלנו מידע מישראל", הוסיף הבכיר הרוסי. "כמובן, כאשר נקבל אותו המומחים שלנו יבחנו אותו".

עוד דווח בסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס כי בעקבות התקרית, רוסיה תציב מערכות הגנה חדשות בבסיסים הרוסיים בחמיימים ובטרטוס כדי להגביר את בטחון הכוחות הרוסיים בסוריה.

ברוסיה לא מתכוונים לוותר על עונש לאחראים להפלת המטוס. חיילים בצבא הסורי, שהיו מעורבים בתקלה, נעצרו ונחקרו, כך דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם המשטר. על פי דיווחי האופוזיציה, לוחמים מגדוד הגנה אווירית בלטקיה נעצרו על ידי כוחות של משטרה צבאית רוסית וסורית משותפת.
 
המשטרה: סוכל פיגוע בציר המתפללים בנביאים הקטן בירושלים

בערב יום הכיפורים, בסמוך לשעה 19:00 בערב, כוח משטרה שפעל בציר המתפללים ברחוב הנביאים בסמוך לעיר העתיקה בירושלים, נטרל מפגע שניסה לפגוע במתפלל יהודי ובשוטרים. המפגע הוא מוחמד יוסף שעברן עליאן (26), תושב קלנדיה. 
מהמשטרה נמסר שכחלק מההיערכות של המשטרה הנרחבת  לערב יום כיפור, הבחינו שוטרים המוצבים בציר המתפללים, במפגע שרץ לעבר יהודי שהיה במקום, ניסה לפגוע בו והפילו לארץ. לאחר מכן המשיך  בריצה  לעבר השוטרים כשהוא מניף לעברם כלי חד בידו במטרה לפגוע בהם. השוטרים פעלו מיד בנחישות ונטרלו את המפגע. המפגע הינו תושב קלנדיה בן 26 שהפר את הסגר ושהה בישראל שלא כדין. אין נפגעים בקרב האזרחים או השוטרים באירוע.  במשטרה מציינים, כי ההערכות הרחבה של המשטרה בירושלים וערנותם של השוטרים, מנעה פיגוע שהיה עלול להסתיים בתוצאות קשות.

עבודה רבה לצוותי הבריאות

כמדי שנה, גם השנה היו ידי צוותי מד"א עמוסי עבודה ביום הכיפורים, החובשים והפרמדיקים של מד"א הוזנקו לטפל ב-2,243 אירועים ברחבי הארץ והעניקו טיפול רפואי ל-1,728 בני אדם, מהם: 268 התעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום. 228 בני אדם נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 2 ילדים כבני 9 ו-7 שנפצעו באורח בינוני בכפר סבא וקדימה. 35 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים, בהם 1 קשה ו-1 בינוני. 26 בני אדם נפצעו קל באירועי אלימות שאירעו ברחבי הארץ.

צוותי מד''א הוזעקו גם להעביר 174 יולדות לבתי החולים, 7 מתוכן יולדו ע"י צוותי מד"א בערים קרית גת, גבעת זאב, בני ברק, ירושלים (3) ורמת גן. שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בארץ 93 מנות ומרכיבי דם במהלך יום הכיפורים. לצערנו, גם השנה נרשמו שתי תקריות של יידוי אבנים על אמבולנסים והפרעה לצוותים על ידי בני נוער וילדים בכביש 25 סמוך לבאר שבע ובכביש 4 סמוך לצומת הדסים.

בתי החולים טיפלו במהלך יום הכיפורים באלפי בני אדם. אל המרכז הרפואי מאיר הגיעו 658 לקבלת טיפול רפואי דחוף מתוכם 187 ילדים. 61 מהם עם פציעות שונות מנסיעה על אופניים, סקייטבורד, האבר בורד וכו'.במהלך החג התרחשו 25 לידות ביניהן זוג תאומים שנולד אמש. לידה נוספת כמעט הספיקה להגיע והיולדת ילדה באמבולנס בפתח בית החולים. 
 
בחדר המיון בבית החולים בסורוקה נרשמו כ-360 פניות למלר״ד, תשע מהן בגלל נפילות מאופניים. במרכז סבן למיילדות בסורוקה היו 42 לידות במהלך היממה האחרונה.
 
במרכז הרפואי בגליל נולדו במהלך היממה החולפת 17 תינוקות, 11 בנים ו-6 בנות. בחדר המיון טופלו 6 פצועים מתאונות דרכים שאירעו בראמה, עכו, ג'דיידה-מכר, ג'ת-יאנוח ומעיליא. במרכז הרפואי אסף הרופא טופלו עשרות חולים, ביניהם 21 נפגעי תאונות אופניים, 4 נפגעי חבלות קורקינט, 2 נפגעי הובורד, 2 נפגעי גלגיליות, 3 בפעילות במגרשי משחקים וארבע נפגעים מחולשה וסחרחורת. באגף נשים ומיילדות נרשמו 32 תינוקות חדשים שהגיחו לעולם במהלך יום כיפור. 
 
במרכז הרפואי הלל יפה פונו לחדרי המיון 27 אנשים כתוצאה מתאונות אופניים או התעלפויות, מתוכם 5 אושפזו, כולם מוגדרים קל. בחדרי הלידה נולדו 13 תינוקות במהלך החג. במרכז הרפואי ברזילי נרשמו 147 פניות למחלקה לרפואה דחופה, מתוכן 13 על רקע פגיעות מרכיבה על אופניים. 20 לידות נרשמו במהלך היממה האחרונה בחדרי הלידה בברזילי. 
 
סין הטילה מכסים בשווי 60 מיליארד דולרים על סחורות אמריקאיות
סין הודיעה ביום שלישי בערב כי תטיל מכסים בשווי 60 מיליארד דולרים על סחורות אמריקאיות, זאת בתגובה להחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להטיל מכסים בשווי 200 מיליארד דולרים על מוצרים מסין בשבוע הבא. מכסים בסך חמישה עד עשרה אחוזים ייכנסו לתוקפם ביום שני, וישפיעו על למעלה מ-5,000 מוצרים. זו אינה הפעם הראשונה שבה שתי המדינות מטילות אחת על השנייה מכסים עתידיים, והנשיא האמריקאי אף הזהיר את חברת אפל, המייצרת את מכשירי האייפון בסין, כי כדאי לה לעבור לייצר בארצות הברית. 
משרד האוצר הסיני מסר בתגובה כי "במידה והאמריקאים יטילו מכסים גבוהים יותר, אנחנו נגיב בהתאם". כמו כן, המדינה הגישה תלונה נגד ארצות הברית, לארגון הסחר העולמי - בנושא העלאת המכסים. 
שר החוץ הספרדי: "הכרה במדינה פלסטינית נמצאת על השולחן"
שר החוץ הספרדי, ג'וזף בורל, אישר אתמול כי ההכרה הספרדית במדינה פלסטינית, נמצאת "על שולחן הממשלה". הוא הודיע, כי בכוונתו לפתוח בהליך התייעצויות "אינטנסיבי" עם מקביליו ביבשת, תוך קביעת לוח זמנים מוגדר להשגת עמדה משותפת. הוא הוסיף כי במדינה וזו לא תושג, על כל חבר באיחוד לנקוט בהחלטה עצמאית.
למרות שהדבר לא נאמר במפורש, הוא רמז כי העמדה הספרדית תהיה הכרה במדינה פלסטינית, שכן הוא הזכיר כי שוודיה עשתה זאת כבר ב-2014. היא אינה המדינה היחידה החברה כיום באיחוד המכירה במדינה פלסטינית, אך האחרות עשו זאת לפני שהצטרפו לאיחוד.