קים לבנגרוד נרצחה בפיגוע הירי האכזרי באזור התעשייה בברקן ע"י המחבל אשרף נעאלוה, שגם כפת אותה באזיקון. אביה, רפאל לבנגרוד, סיפר הבוקר (שני) בגל"צ כי "הבת שלי התקשרה אליי וסיפרה לי שהיה פיגוע בברקן וקים לא עונה. התקשרתי למפעל בו היא עבדה, אבל לא ענו לי. לקחתי את האוטו ונסעתי לשם, עברתי את האבטחה ללא בעיה. עליתי למעלה וראיתי אותה שם על הרצפה".



לדבריו, לאחר שהבין את שאירע, חזר לביתו. "לא אמרתי למשפחה מה ראיתי, זה נשאר איתי. רק סיפרתי להם שהיא מתה, כנראה שהדחקתי את השאר".



"קים הייתה ילדה מאוד יפה, חברותית מאוד, מחייכת", סיפר. "היא לא כעסה אף פעם. ילדה טובה, עשתה תואר במשפטים וסיימה את הסטאז' שלה, התכנון היה שהיא תלמד למבחן הבא בקרוב". 



"היא לא פחדה לעבוד שם וגרה בברקן תקופה. כשנולד לה הילד, אמרתי לה שתבוא לגור קרוב אלינו, כדי שנוכל לעזור לה להוציא אותו מהגן. ביום שבת האחרון היינו ביחד כל היום, נסענו לבת אחותי בצפת אחרי שנולד לה בת. בבוקר האירוע לא דיברתי איתה".


 


אנשים מדברים על הדו קיום שהיה במפעל בין העובדים הפלסטינים ליהודים.
"איך נותנים להם לעבוד שם? גם לי יש עובדים מהשטחים בעבודה, לפי מה שאני יודע בשטחים משכורת גבוהה נחשבת ל-2000 שקלים בחודש והם לא יכולים להתקיים ממנה אז נותנים להם הזדמנות לקבל פה משכורת נורמלית ולהתקיים בכבוד. הם יורקים בצלחת שהם אוכלים ממנה, אז אולי לא מגיע להם לאכול. אולי אם לא נכניס אותם הם ילמדו. הבת שלי היא לא הראשונה, ואני מקווה שהיא תהי האחרונה. אבל היא לא תהיה האחרונה".



לאחר מכן, הפנה ביקורת חריפה כנגד מדיניות הממשלה ונתניהו: "הם לא עושים כלום חוץ מדיבורים. הם אומרים אנחנו עושים, אנחנו נעשה, אבל גם אני יכול להגיד את זה. לדבר זה לא עוזר, צריך לפעול, מבחן התוצאה קובע ולא מבחן הדיבורים. לדבר זה חינם, זה קל יותר. ביבי אמר שהוא מטפל בחמאס, אנחנו ממש רואים את הידע הגדול שלו. לדבר הוא יודע, לעשות פחות".

 
קים בת ה-24 הייתה מזכירת סמנכ"ל במפעל, ויחד עמה נרצח בפיגוע גם חשב המפעל זיו חג'בי (35). כוחות הביטחון ממשיכים בחיפושים אחר המחבל אשרף נעאלוה, מבצעים מעצרים, מתחקרים חשודים והפלסטינים אף מדווחים כי צה"ל אף הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית ליד שבמחוז טול כרם. 

עד לפני כשבועיים היה המחבל עובד מן השורה במפעל המחזור, אחד מבין אלפי עובדים שהגיעו למקום שסימל דו־קיום ודגם של "שלום כלכלי". לפי עדויות, הוא נעדר מהעבודה שבועיים, עד שהגיע אתמול כדי לבצע את אחד הפיגועים היותר מתועבים שנראו כאן. במהלך האירוע הוא גם הספיק לפצוע עובדת נוספת, לירות לעברו של עובד אחר, ולהימלט. לפני שירה למוות ביחזקאל, באמצעות תת־מקלע שהצליח להחדיר למפעל, כפת המחבל את ידיה באמצעות אזיקונים, מעשה שטרם נראה כדוגמתו באף אחד מהפיגועים הקודמים. 

לפי עדויות שנגבו בזירה, נעאלוה, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום.