המשחק המכונה "אתגר המומו", שמופץ לאחרונה בעולם באמצעות וואטסאפ, הגיע לבית ספר יסודי בגוש דן וגורם למהומות. בין השאר, אחד הילדים הטיל את מימיו בתיק של ילדה והכה בראשו של ילד אחר, שהובהל לחדר מיון. אחד הילדים, שככל הנראה הושפע מהאתגר, החל לנהוג באלימות יתרה כלפי חבריו לכיתה. "הבת שלי חטפה מכות מילד והוא השתין בתיק שלה", מספרת אחת האמהות. "ילדה אחרת חטפה עיפרון בגב, לאחרים דפקו דלת על היד".
 
אחת הילדות סיפרה: "זה הכל בגלל מומו. זו דמות שנותנת אתגרים לילדים, כמו לתת מכות לילדים אחרים, לקפוץ מהמרפסת, לתת בוקס בעין". הורה אחר אמר כי הבן שלו הגיע לחדר מיון לאחר שראשו נחבט בקיר. "אחד הילדים מחלק אגרופים בלי סיבה. פנינו למנהלת והיא אמרה שזה בטיפול, אבל עד עכשיו לא עשתה דבר ואנחנו חסרי אונים. אם לא תהיה ברירה, נשבית את הלימודים בבית הספר".

יו"ר פורום "הורים נגד אלימות", הפסיכולוגית החברתית לילך קובה, אמרה: "אני מקבלת מדי יום עשרות פניות של הורים שמשתפים באירועי אלימות חמורים שילדיהם עוברים. אני מופתעת לשמוע שהגורמים שאמורים לסייע לנפגעים מסבירים במשך שנים כי 'העניין בטיפול', ובינתיים ממשיכים הילדים להגיע למסגרת שאמורה להוות מבחינתם מקום בטוח בתחושת פחד. בנוסף, אני מוטרדת מהשתקת המקרים כדרך טיפול. הילד שנפגע מהאלימות לומד כי אינו יכול לסמוך על הגורמים שאמורים לסייע לו, ומסגל לעצמו דפוסי חשיבה והתנהגות שנובעים מכך שאין מי שיגן עליו, ולכן על מנת לשרוד עליו לספוג ולשתוק. על מערכת החינוך להגיב לנושא האלימות באפס סובלנות".


ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנהלת בית הספר פועלת לשמור על מוגנותם של כלל התלמידים. כל אירוע שבו מעורב התלמיד טופל על ידי צוותים מקצועיים".

מהעירייה שבתחומה התרחש האירוע אישרו: "אכן אירע מקרה שבו תלמיד הטיל את מימיו בין תיקי התלמידים. המקרה טופל בחומרה. בנוגע לפגיעת הראש, הילד טופל בבית הספר. אתגר המומו אינו מוכר למנהלת והוא ייבדק לעומקו".