האלוף במילואים יואב גלנט רץ לכנסת כמספר שתיים של משה כחלון, יו"ר מפלגת כולנו. אלוף פיקוד הדרום לשעבר יהפוך למועמד הרביעי המצטרף למפלגה, אחרי שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן, אלי אללוף שעמד בראש הוועדה למלחמה בעוני, יפעת שאשא-ביטון, סגנית ראש עיריית קרית שמונה, ורחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים. 


כחלון חיפש מועמד שיאייש את משבצת הדמות הביטחונית וניהל מגעים מתקדמים מול ראש המוסד לשעבר מאיר דגן ושקל גם את מועמדותו של ראש אגף המודיעין לשעבר עמוס ידלין, המשמש היום כראש המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, אולם לבסוף המגעים עם גלנט הבשילו והוא ימונה למספר 2 במפלגה. 

לאחרונה עלה שמו של גלנט גם כמי שעשוי לקבל שריון ברשימת הליכוד. השבוע הוא פרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונה ומעליה כתב: "זה הזמן להוציא את הראש מהמים", ובכך רמז למעשה על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות הודעה שנדחתה בשל מזג האוויר הסוער.

כחלון הסביר מדוע צירף את גלנט למפלגתו: "אתם ודאי שואלים מה עושה גיבור ישראל במפלגה חברתית כלכלית. התשובה פשוטה: שנינו מאמינים בכל לבנו שבלי חוסן פנימי לא יהיה חוסן לאומי. ללא חוסן פנימי לא יהיה חוסן לאומי ושלא יבלבלו אתכם – הבחירות הקרובות הן לא בין ימין לשמאל, הבחירות האלה הן בין מי שמדבר לבין מי שעושה".

לדברי כחלון, ראשי המפלגות ממשיכים עם אותן הבטחות, עם אותן מילים. "הם חוזרים לימין ולשמאל בגלל הכישלון הצורב בטיפול בדיור וביוקר המחייה. עם ימין ושמאל לא משלמים משכנתה ולא קונים מכולת. גלנט פה כי הוא מבין שביטחון זה קודם כל סולידריות, אחוות לוחמים".


גלנט היה אלוף פיקוד דרום בשנים 2005-2001 הוא היה מועמדו של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לתפקיד הרמטכ"ל, אולם בשל עבירות בנייה לכאורה שביצע בביתו במושב עמיקם המינוי בוטל לאחר שנחשף ב'מעריב' על ידי קלמן ליבסקינד.

ההודעה על כניסתו של גלנט לרשימתו של כחלון עוררה ביקורת רבה ברשתות החברתיות באשר למעורבותו בעבירות בנייה בנחלתו במושב עמיקם. לפי החשד הוא ביקש אישור על בנייה חריגה של 60 מר ובפועל בנה 350 מר  על שטחים פרטיים של המושב.
על פי החשד סיפח גלנט לשטחו גם 28 דונמים נוספים הצמודים לחלקתו ללא אישור. לאחר שסירב להחזיר את הקרקעות בניגוד לסיכום הראשוני החל מינהל מקרקעי ישראל לנקוט נגדו צעדים משפטיים. ב-2009 החזיר גלנט למנהל את החלקה הקטנה בת 28 הדונמים, שמלכתחילה לא ניתנה לו. ואולם על החלקה הגדולה שהחכיר באופן זמני לא ויתר.
בפברואר 2011 הודיע היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבג"ץ כי הנתונים הקיימים באשר להתנהלותו של האלוף יואב גלנט מעלים קשיים משפטיים משמעותיים באשר לסבירות ההחלטה למנותו לרמטכ"ל", והוסיף: "ספק אם ראוי מבחינה ערכית להותיר בעינה את ההחלטה בדבר המינוי".

על הפרשה הזאת אמר הערב גלנט: "בראייה לאחור אני מצר על כך ויודע שלא כך היו הדברים צריכים לקרות. נעשו שגיאות גם בהתנהלותי, ועליהן שילמתי. אילו קרו היום הייתי נוהג אחרת", אמר, והוסיף: "אני לא מתעסק בעבר. פניי לעתיד".
שמו של גלנט נקשר גם בפרשת הרפז באוגוסט 2010 התפרסם מסמך מזויף שבו פורטה תוכנית פעולה, לכאורה על ידי משרד ייעוץ תקשורתי, לקידום מועמדותו של גלנט למשרת הרמטכ"ל. בחקירת המשטרה נקבע כי גלנט לא היה שותף לניסוח המסמך