הליכוד נהנה מאפקט הפריימריז. סקר בחירות שנערך ביום רביעי השבוע עבור "מעריב-סופהשבוע" ואתר וואלה! מצביע על כך שהליכוד בראשות בנימין

נתניהו היא כעת הרשימה המובילה עם 25 מנדטים, לעומת 24 מנדטים למחנה הציוני (העבודה והתנועה) בראשות יצחק (בוז'י) הרצוג וציפי לבני.

על פי הסקר, שנערך על ידי קבוצת TNS טלסקר בקרב מדגם מייצג של 600 נשאלים בגירים מכלל האוכלוסייה בישראל, הרשימה השלישית בגודלה היא הבית היהודי בראשות נפתלי בנט ולה 15 מנדטים. גם העבודה וגם הבית היהודי אמורות לבחור רק בשבוע הבא את רשימותיהן לכנסת ה-20.



עוד עולה מהסקר כי רשימה משותפת של המפלגות הערביות, בהנחה שתתמודדנה יחדיו לבחירות, תהפוך לרביעית בגודלה בכנסת עם 11 מנדטים. ההחלטה על התמודדות משותפת של הסיעות הערביות טרם התקבלה, אולם בשל העלאת אחוז החסימה ל-3.25% מבינים במגזר הערבי שאין מנוס מהליכה משותפת בבחירות.
 
מפלגת כולנו בראשות משה כחלון צוברת על פי הסקר 10 מנדטים וזה עוד בטרם נודע על הצטרפותו הרשמית של אלוף במיל יואב גלנט לרשימה. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מצליח למלא אולמות בארץ באסיפות הבחירות שהוא מקיים, אבל בסקר ממשיכה מפלגתו לדשדש עם 9 מנדטים, לעומת 19 שהיו לו בכנסת היוצאת. 8 מנדטים, אחד פחות מלפיד,  מקבלת על פי הסקר יהדות התורה. סוגרות את הרשימה ישראל ביתנו, מרצ  וש"ס, המקבלות כל אחת  6 מנדטים. עבור ישראל ביתנו מדובר בהתרסקות של ממש, והיא משלמת ככל הנראה בסקרים את מחיר פרשת השחיתות האחרונה.


 
לעומת זאת נראה כי ש"ס מתחילה להתאושש מפרשת קלטת הרב עובדיה יוסף, שבה מתח פטרונה המנוח של המפלגה ביקורת נוקבת על אריה דרעי, יו"ר המפלגה. דרעי כזכור התפטר במהלך דרמטי מהכנסת ומראשות ש"ס, אך השבוע כבר השמיע רמיזות על שובו לחיים הפוליטיים. לעומת זאת, יריבו הפוליטי אלי ישי, שהקים לאחרונה את מפלגת העם איתנו, הנחשד בש"ס כמי שהדליף את הקלטת, מתרסק ואינו עובר את אחוז החסימה. 
 
הסקר בדק גם את מי לדעת הציבור מתאים יותר לכהן כראש ממשלה - בנימין נתניהו או יצחק הרצוג. כאן נתניהו כבר מוביל בהפרש ברור. 50.2% רואים בו את המועמד המתאים ביותר, לעומת 25.2% הסבורים שהרצוג מועמד מתאים יותר.
 
זאת ועוד: בסקר אחר שערכה אתמול חברת פאנלס פוליטיקס זוכה הליכוד בראשות נתניהו ב-24 מנדטים, לעומת 23 מנדטים למחנה הציוני. על פי הסקר, הבית היהודי זוכה ל-15 מנדטים ומפלגה ערבית מאוחדת תקבל 12 מנדטים. אחריהם יש עתיד עם 11 מנדטים, כחלון עם 9 מנדטים, וישראל ביתנו ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת. ש"ס ומרצ זוכות על פי הסקר ב-6 מנדטים, בעוד אלי ישי ורשימתו החדשה לא עוברים גם כאן את אחוז החסימה.