מפלגת העבודה בוחרת היום את מועמדיה לרשימה המשותפת עם התנועה לכנסת ה-20. במוקד נמצא הקרב על המקום השלישי בין ח"כ איתן כבל לבין יו"ר המפלגה לשעבר ח"כ שלי יחימוביץ'. שני המקומות הראשונים ברשימה המשותפת שמורים ליו"ר העבודה יצחק הרצוג וליו"ר התנועה ציפי לבני. 

48,904 מתפקדי העבודה יבחרו את המועמדים לרשימת המפלגה ב-400 עמדות הצבעה, שיוצבו ב-76 אתרים ברחבי הארץ. הקלפיות ייפתחו ב-10:00 בבוקר וייסגרו ב-22:00 בלילה. הקלפי המרכזית תוצב בבית סוקולוב בתל אביב.
 
ההצבעה היא ידנית, כך שכל בעל זכות בחירה רשאי לסמן בין 8 ל-10 מועמדים מבין 36 המתמודדים. ועדה בראשות השופט בדימוס יעקב שמעוני תפקח על תהליך ההצבעה ועל ספירת הקולות. אם לא יהיו תקלות, תוצג הרשימה החדשה מחר בערב באירוע חגיגי באולם הכנסים של קיבוץ שפיים.
 
יחימוביץ' מבקשת להיות לא רק האישה הראשונה במפלגה, ולזכות במקום החמישי המשוריין לאישה, אלא גם להיות האישיות הבכירה ביותר לאחר הרצוג, שכזכור גבר עליה בפריימריז הקודמים. אתמול פרסמה יחימוביץ' הודעה בפייסבוק, שבה קראה לתומכיה להפסיק לתרום לה כסף לאחר שהגיעה לתקרת התרומות המותרת בחוק.
 

גורמים בעבודה טוענים כי מתחת לפני השטח מתחולל בשבועות האחרונים מאבק איתנים שבו מבקשים איתן כבל, אראל מרגלית, מרב מיכאלי ודני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע, לדחוק את רגליה של יחימוביץ' ולמנוע ממנה את הבכורה. כבל עצמו הכחיש וגם יחימוביץ' טענה כי אינה יודעת על "רשימות חיסול" פנימיות או על התארגנות נגדה.
 
הבחירות הפעם מבליטות את "הכוח הנשי" במפלגה. בבחירות מתמודדות גם חברות הכנסת המכהנות מרב מיכאלי וסתיו שפיר, המכוונות אל הצמרת הגבוהה. גם המועמדת איילת ורבין-נחמיאס שואפת להצליח, לאחר שנכשלה בבחירות הקודמות. בין המתמודדות הנוספות ח"כ מיכל בירן, בהירה ברדוגו ועו"ד רויטל סוויד. בעבודה יש ארבעה שריונים בין ה-20 הראשונים לנציגי התנועה וגם הבטחת ייצוג לנשים, מה שמקשה עוד יותר את המלאכה לגברים המבקשים להתברג במקום גבוה: אראל מרגלית, עמר בר לב, איציק שמולי ומיקי רוזנטל. מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, משוריין במקום השביעי ועמיר פרץ מהתנועה משוריין במקום השמיני. סקרנות רבה מעוררת מועמדותם של עו"ד אלדד יניב והרב הרפורמי גלעד קריב. חבר הכנסת נחמן שי ינסה להבטיח לעצמו קדנציה נוספת.
 
קרב עז יתנהל על אחד משני המקומות המשוריינים למושבים ולקיבוצים, 15 ו-17 , בין יו"ר מועצת הגלבוע דני עטר, מזכיר התנועה הקיבוצית איתן ברושי, מזכ"ל תנועת הצופים לשעבר ליאור כרמל ושימי בראון מקיבוץ שפיים. הקרב על משבצת המיעוטים מתנהל בעיקר בין השר לשעבר ראלב מג'דלה ובין שדרן הספורט זוהיר בהלול.
 
בתנועה טרם נקבע באיזה מקום ישובץ פרופ' מנואל טרכטנברג. גם המקום ה-11 עדיין שמור לאישיות ביטחונית כמו שאול מופז או עמוס ידלין. ההחלטה תלקח רק לאחר הפריימריז.