יו"ר העבודה יצחק הרצוג אמר היום (שלישי), בהתיחסו להחלטה של פאינה קירשנבאום לשתוק בחקירתה,  כי "נבחר ציבור לא יכול לשתוק בחקירה. אני מאחל לכולם לצאת זכאים אבל אני אומר שצריך להילחם בשחיתות הציבורית בכל דרך אפשרית".
 
כזכור בעקבות מערכת הבחירות בשנת 1999 נחקר הרצוג בחשד למעורבות בפרשת עמותות ברק, שעניינה עבירה על חוק מימון מפלגות, ובחר בזכות השתיקה. ב-2003 הודיע היועץ המשפטי לממשלה על סגירת התיק נגדו מחוסר ראיות‏.
הרצוג, שהתראיין הבוקר בגל"צ, התייחס לשתיקתו בפרשת עמותות ברק ואמר: "פירטתי בזמנו בפני מבקר המדינה את הכל ושיתפתי פעולה. כשהוזהרתי, אבל על סעיף שנקבע כי הוא לא חל, העדפתי לומר שכדאי שקודם כל הם יבדקו את עצמם", שיחזר הרצוג, "היום הייתי נוהג אחרת. אפשר אבל לשים מאחור פרשה מלפני 15 שנה ולדון בנושאים המהותיים לאזרחי המדינה".

הרצוג הסביר את העניין בעבר בעקבות עתירה לבג"צ שהגישה התנועה לאיכות השלטון ב-2005, בדרישה להעבירו מתפקידו כשר הבינוי והשיכון, בשל מעורבותו בפרשת העמותות.
 
הרצוג אמר אז באמצעות עורכי הדין דן שינמן ונוית נגב, כי בעניינו לא מדובר בשימוש בזכות השתיקה בעלמא, אלא בשמירה על זכות השתיקה המתבססת על טענה חוקית עקרונית.  הוא הסביר כי בעת שנחקר בפני מבקר המדינה, לא שמר על זכות השתיקה, והשיב לכל שאלה שנשאל. אלא כשהעניין הועבר לחקירת המשטרה ונחקר לגבי עבירות לפי חוק המימון, סירב להשיב לשאלות החוקרים. 
סירוב זה בא בטענה, כי זכותו הבסיסית לעמוד על כך שלא ייחקר לגבי עבירה שאיננה קיימת או שאין ודאות שהיא קיימת. הרצוג טען במשטרה, כי המעשה שמדובר עליו אינו עבירה, ולכן אין לחקור עליו חקירה פלילית, ובכל מקרה לא ניתן לבקש מאדם גירסה לגבי המעשה כחשוד בביצוע מעשה פלילי. 
לשם דוגמה אמר אז כי המשטרה איננה יכולה לחקור אדם ולבקש ממנו גירסה על שנכנס למסעדה מסוימת, כאשר הכניסה למסעדה איננה בגדר עבירה. זכותו של "הנחשד" להשיב לחוקר, כי הואיל והכניסה למסעדה איננה בגדר עבירה - זכותו שלא להתייחס כלל לשאלה. 
בעקבות אמירתו של הרצוג מהבוקר כי נבחר ציבור לא יכול לשתוק בחקירה פנה דני דיין, המתמודד בפריימריז של הבית היהודי, להרצוג בדרישה כי יחשוף את כל מה שלא סיפר לחוקרי המשטרה בחקירותיו בפרשת העמותות. "כיום, כשכבר חלה כבר התיישנות על עמותות הקש שהפעיל לכאורה בוז'י, ראוי שיספר לכולנו לשם מה הקים את העמותות, מי תרם להן, ובעיקר על מי ניסה להגן כששתק בחקירה. בוז'י הצבוע מטיף מוסר לכל העולם, אך עדיין מנצל את זכות השתיקה.  באיחור של יותר מידי שנים הוא חייב דין וחשבון לציבור", אמר.