כ-28,800 מתפקדי מפלגת העבודה הגיעו אמש (שלישי) לקלפיות הפריימריז שהיו פזורות ברחבי הארץ. אם לא יחולו בעיות טכניות חריגות, תוצאות ההצבעה יפורסמו בשעה 09:30 ואז נדע איך תורכב רשימת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-20.



מזכ"ל המפלגה, חיליק בר, הוא זה שצפוי להקריא את התוצאות. בשעות הערב תערוך המפלגה אירוע חגיגי בקיבוץ שפיים בו יציג יו"ר העבודה הרצוג את הרשימה כולה.

עם סיום ההצבעה ספרו ועדות הקלפי את המעטפות והעבירו את השקים החתומים למרכז הספירה והשליטה של הבחירות בבני ברק. שם סורקים את הטפסים על ידי מחשב, תהליך שיימשך מספר שעות אך הוא עשוי להתארך ככל שהמחשב יזהה יותר פתקים פסולים. "במקרה כזה אנחנו צריכים לעבור על הפתקים ולאשר שהם אכן פסולים". בראש ועדת הבחירות עומד השופט בדימוס יעקב שמולי.



סימן השאלה המעניין ביותר הוא הקרב על המקום הראשון לאחר יצחק הרצוג וציפי לבני, כשהמועמדים המובילים הם שלי יחימוביץ' ואיתן כבל. קרבות מעניינים נוספים צפויים בחלק התחתון של המקומות הריאלים, כשאלדד יניב ויוסי יונה ינסו להתשחל למקום ריאלי.



עם סגירת הקלפיות בשעה 22:00 עמד שיעור ההצבעה על למעלה מ-58%, יותר מאשר בפריימריז הקודמים ב-2012, שבהם אחוז ההצבעה היה 57.7. "תהליך ההצבעה עבר כמעט ללא תקלות ובמהלך היום לא התקבלה אפילו תלונה אחת הנוגעת לטוהר הבחירות", אמרה שולי אשבול, היועצת המשפטית של מפלגת העבודה.

הרצוג ובר. צילום: פלאש 90

המועמדים השונים עשו מאמצים עד לרגע האחרון כדי להבטיח את מיקומם ברשימה או כדי לשפרו. מקורביו של המועמד עו"ד אלדד יניב, המתמודד לראשונה במפלגת העבודה, טוענים בתוקף כי הוא עשוי להיות הפתעת הבחירות. הקרב המרכזי במפלגה הוא על המקום הראשון בפריימריז ושלישי ברשימה. הטוענים לכתר הם יו"ר הסיעה איתן כבל ויו"ר העבודה לשעבר שלי יחימוביץ.

הרצוג: "אנו מקווים ל-30 מנדטים בבחירות"

יו"ר הסיעה יצחק הרצוג הגיע בשעות הערב לבית סוקלוב לעודד את המצביעים והמתמודדים ואמר: "באף מפלגה אחרת אין את האווירה המיוחדת שיש אצלנו, זה בשל הסיכוי לחזור לשלטון". עוד אמר הרצוג: "אנו מקווים לשלושים מנדטים בבחירות הקרובות". 



במפגש עם פעילים בסניף המפלגה באשקלון , פרופ' יוסי יונה פנה לפעילים ואמר: "אני רוצה להודות לכם, פעילות ופעילים יקרים על האהבה, על המסירות ועל המאמץ האדיר שהשקעתם. תודה לכל המצביעות והמצביעים שבחרו להצביע עבורי ולאלה שהצביעו עבור מועמדים אחרים. אני גאה להיות חלק מאחת המפלגות הבודדות שעדיין מקיימות הליך דמוקרטי לבחירת נציגיה. מחר נדע מי היא הנבחרת המופלאה שתוביל להחלפת שלטון נתניהו ב 17.3".



הקלפי המרכזית של העבודה הוצבה בבית סוקולוב בתל אביב שם כבר השתרך הבוקר תור ארוך של עשרות מצביעים. במקום נרשמה אוירה של קרנבל, עם כרזות, בלונים ומתנדבים של המתמודדים השונים המחלקים פליירים ומעודדים את מתפקדי העבודה להצביע עבור מועמדיהם.
  
בין הראשונים להצביע היתה חברת הכנסת סתיו שפיר, שהגיע מלווה במתנדבי ופעילי המטה שלה חבושים בפאות ג'ינג'יות. שפיר, שהיתה אחת מחברות הכנסת הבולטות של המפלגה בכנסת היוצאת, אמרה: "אני מקווה שהדברים שעשיתי בשנתיים האחרונות יגרמו לבוחרי העבודה לתת בי את אמונם. זו גאווה גדולה להיות חברה במפלגה דמוקרטית. אני תלויה בציבור בוחרים שלם ולא באדם אחד, כמו במפלגות אחרות. אני שואפת להגיע למקום ברשימה שיאפשר לי להמשיך בעבודה הפרלמנטרית".
באשר לדיווחים על רשימות חיסול כאלה ואחרות במפלגת העבודה אמרה שפיר: "תמיד מופעלים לחצים כאלה ואחרים אבל בסופו של דבר מדובר בציבור מצביעים גדול, חופשי, ערכי ואידיאולוגי".
"אצלנו אין דילים ואין רשימות חיסול. הכל אגדות אורבניות", כך אמר הבוקר למעריב יו"ר העבודה יצחק הרצוג, עם פתיחת קלפיות ההצבעה בפריימריז שמקיימת המפלגה.
"כשנבחרתי לעמוד בראשות המפלגה, התחייבתי שאפעל בכל העוצמה לעריכת פריימריז נקיים והוגנים. לצורך כך, מיניתי ועדה, בראשות השופט בדימוס, יעקב שמעוני, שתפקידה לפקח על טוהר הבחירות.יש לנו את המפלגה הנקייה והחברתית ביותר. חברי כנסת שלוחמים נגד השחיתות ופועלים לילות כימים, בשקיפות מלאה, לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".