שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הבוקר בהצהרה מיוחדת לעיתונות מביתו ברעננה לתוצאות הפריימריז בבית היהודי ומחדד את המסרים בכך שבעתיד הוא מתכוון להיות זה שיהיה ראש הממשלה.

בנט התחיל ואמר: "אם הייתם אומרים שמפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה בכמות החברים, לא הייתי מאמין. אם מישהו היה אומר שלמקום הראשון תיבחר אישה חילונית מת"א, לא הייתי מאמין". 

"אנחנו מתכוונים להמשיך במעשים לא בדיבורים. אנחנו בחרנו נבחרת שמשלבת בין ותיקים שהציבור נותן בהם את האמון המחודש לבין הצעירים, שייתנו דם חדש במפלגה. אנחנו מפלגה שאוהבת את ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל, וממש לא מתכוונים להתנצל על זה.



עשו לייק לעמוד הפייסבוק שלנו –'מעריב אונליין'


עוד קודם לכן, אמרה המנצחת הגדולה, ח"כ איילת שקד: "התחלתי את היום עם חדשות נהדרות. בחודש האחרון עבדנו קשה מאד על מנת להגיע למקום הראשון וזה קרה. אני שמחה מאד להיות האשה הראשונה שנבחרה למקום הראשון בבית היהודי, עשינו היסטוריה". 

"יש לנו נבחרת מגוונת, ציונית, מקצועית וערכית, ואני כבר מחכה לעבוד השיתוף פעולה עם חברי הכנסת בכנסת הבאה. ביחד נפעל למען מדינת ישראל ועם ישראל. תודה לכל תומכיי על הבעת האמון הענקית, זה מראה על הערכה רבה של הציבור כלפי עבודתי בשנתיים האחרונות".



במערכת הפוליטית תוקפים: "מפלגה חשוכה"

השיבוצים אותם בחרו חברי "הבית היהודי" גרמו לתגובות סוערות במערכת הפוליטית, שרובה תקפה בביטויים קשים את הרשימה. ממפלגת יש עתיד, חברתה לקואליציה בממשלה האחרונה נמסר כי "הבית היהודי בחר ברשימה קיצונית, חשוכה שמקבלת הנחיות מרבנים. רשימה  שתעדיף באופן מובהק לתקצב גבעה נידחת ליד בית אל, או כביש עוקף חווארה, במאות מליוני שקלים על חשבון מעמד הביניים הישראלי".

ח"כ אילן גילאון, יו"ר סיעת מרצ, הגיב על רשימת הבית היהודי ואמר: "לא הופתענו מהרשימה המשיחית שנבחרה בבית היהודי. ברשימת הניצבים של בנט: שקד בתפקיד כיסוי התחת החילוני, סלומיאנסקי על תקן השנורר ואריאל פועל הבניין של המתנחלים. אין לבית הזה קשר כלשהו עם יהדות, ומדובר בתנועה מאחזת עיניים באמצעות כיפה מינימאלית של יושרה. רק בית ישראלי-אזרחי כמו מרצ יוכל לעצור את הסחף ולעמוד כמשמר על אבני היסוד של הדמוקרטיה". 
ח"כ אלעזר שטרן, אשר עדיין לא החליט אם והיכן יתמודד לכנסת אמר: "לצערי הרב, בתהליך מתמשך ובעל מגמה ברורה, איבד "הבית היהודי" הזדמנות אמיתית לשנות פניו ולהציג באמת יהדות מקרבת. כמי שמשתייך לציונות הדתית, כמו רבים מחבריי, גם אלה שתלו תקוותם בכך ש"משהו חדש מתחיל", מבינים שהתעוררנו הבוקר למשהו ישן. אני משוכנע שרבים מבני הציונות הדתית יאלצו למצוא את ביתם הפוליטי במקומות אחרים".