"המהפכה חוזרת", כך הכריז הערב (חמישי) יושב ראש ש"ס אריה דרעי בעת שהשיק את קמפיין הבחירות של מפלגתו בכינוס שנערך במקום בעל שם מחייב, אולמי 'האצולה' באשדוד.

דרעי נשא במהלך הכינוס את "נאום השקופים" שבו הניף את הדגל החברתי שילווה מעתה את ש"ס לאורך כל קמפיין הבחירות ואמר: "אני אריה מכלוף דרעי, מתחייב שעוד חודשיים מהיום השמש תזרח עבור אותם אנשים עניים , אותם אנשים שקופים שהמדינה בחרה להתעלם מהם".
 
"אנחנו נהיה להם פה, אנחנו נדאג לכך שהפערים הנוראיים האלה יקטנו וילדים יוכלו לאכול עם חיוך על הפנים ולא ללכת לישון עם דמעות של רעב. כל מה שעשינו במדינה, כל ההצלחות הגדולות, הבטחוניות, ההיי טק, פרסי נובל, כל זה לא שווה כלום אם ילד הולך לישון עם דמעה של רעב." הוסיף יו"ר ש"ס.  
 

תחילה הסביר דרעי מדוע שב להנהיג את התנועה למרות שהודיע על פרישתו: "חזרתי הביתה כי חונכתי וחינכתי כל חיי להישמע לגדולים ממני ולהרכין ראש למצוותם. אני שליח ציבור. למרות התקופה הלא קלה שעברתי, למרות שהדבר הכי קל היה לעזוב הכל, לא יכול שלא לשמוע לדעת תורה".
 
אחר כך הציג עצמו כמי שמקיים את צוואתו של מר"ן הרב עובדיה יוסף: "מרן, לפני מותו, ציווה עליי לדאוג לשני דברים: לתורה ולבניו העניים והאביונים. צוואתו של מרן עומדת לנגד עיני יום יום ושעה שעה".
 

"איך אתה נרדם בלילה?". נתניהו במרכז הליכוד. צילום: פלאש 90

"איך אפשר לעמוד מנגד ולהסתכל על אותם מיליוני ישראלים שחיים מתחת לקו העוני ולראות את האדישות חוגגת כלפי אותם אנשים שקופים שאף אחד לא דואג להם", שאל דרעי.
לדבריו "יש בישראל מעמד גבוה שלא צריך לדאוג לו, מעמד ביניים שכוולם דואגים לו אבל יש בישראל גם אנשים שקופים, 2 מיליון אנשים מתחת לקו העוני, 900 אלף מהם - ילדים רעבים". 
"מי דואג להם???? למי איכפת מהם??? את האנשים השקופים האלה, אף אחד לא רואה. מתעלמים מהם, הרבה פוליטיקאים היו מעדיפים שהם לא היו קיימים", אמר דרעי.
הוא הפנה קריאה לנתניהו ושאל: "אדוני רוה"מ – איך אתה נרדם בלילה כש 30% מילדי ישראל הולכים לישון רעבים???? מה עשית בשביל אותן משפחות עניות שקופות בקדנציה האחרונה?? איפה החמלה שלך, איפה האחריות שלך?".
 
את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד שאל: "אתה מתעסק בגלידת פיסטוק ומטוס ראש הממשלה? שר אוצר שלא עשה דבר וחצי דבר למען הנזקקים השקופים ועוד מכריז בריש גלאי שהוא כאן כדי לדאוג לעמד הביניים בלבד. זאת הבעיה!".


"לא עשה דבר למען הנזקקים". לפיד. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
 
 "מרן ציווה לנו לדאוג לעניים ולרעבים זה התפקיד שלנו, אני אהפוך כל אבן ואעשה כל מה שביכולתי עד שנדאג לאותם אנשים שקופים – דתיים וחילונים, אשכנזים וספרדים, עולים חדשים וישנים, יהודים וערבים שהמדינה השאירה מאחור", התחייב דרעי.
דרעי התייחס גם לנושא המדיני ואמר: "אין היום שום פרטנר לעשיית שלום, מי שהחזיר עד היום ישובים וחלקים מארץ ישראל זה בעיקר ממשלות ימין , בבקשה אל תטיפו לנו מוסר. צריכים להתמקד אך ורק בהורדת יוקר המחיה ומיגור העוני".
 
לסיום קרא דרעי לפורשים מש"ס לשוב לתנועה: ״אני רוצה לצאת מכאן בקריאה לכל אלה שפרשו מהדרך. יש לנו בית אחד, למרן היה בית אחד, ש"ס זה הבית של מרן ואין אחר. תחשבו עוד פעם, בואו נשלב ידיים ונצעד קדימה בכוחות משותפים מתוך הבית. כולנו גדלנו על ברכי מרן - בואו נמשיך את צוואתו, את מפעלותיו התורניים את העזרה לעניים ולאביונים, יש מספיק מה לעשות לכולם״
 
 ולבסוף אמר: "אני רוצה לפנות אליכם הישראלים השקופים, הישראלים שאף אחד לא סופר אותם, הישראלים ששקועים בדאגות של מחסור ושל רעב, הישראלים שמרימים מבט מלא תקווה אל הפוליטיקאים – רק כדי להתאכזב ולראות שהם דואגים רק למעמד הביניים. אתם לא שקופים! אתם לא שקופים! אתם לא שקופים!". את דבריו סיים בקריאה: "המפיכה חוזרת".