כותרת סקר פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע" שנערך שלשום: יתרון קל למחנה הציוני של הרצוג ולבני על פני הליכוד של נתניהו. המגמה החיובית של נתניהו, שנמשכה שלושה שבועות רצופים, נעצרה ואף התהפכה. כרגע כמעט תיקו, יתרון קל להרצוג וסיכוי לא רע, בפעם הראשונה, לממשלת המחנה הציוני, לפיד, ליברמן, כחלון והחרדים.
 
המספר שצריך להדאיג את נתניהו יותר מכל השבוע, הוא הנתון האישי שאנחנו בודקים כאן ברציפות לאורך השבועות האחרונים. מספר הישראלים שלא רוצים אותו בכהונה נוספת בראשות הממשלה נסק השבוע ל־ 58% (מ־ 51% לפני שבועיים), רק 36% מהציבור רוצים את ביבי קדנציה נוספת. נתניהו התחיל את הקמפיין הנוכחי עם 60% מתנגדים, המספר נסק ל־ 66% תוך שבוע, ואחר כך החל לרדת: 58%, 55%, 51%, והנה שוב עלייה ל־ 58%. מה גרם לעלייה הזאת השבוע? אולי התנהגותו בפריז, שהזכירה לבוחרים "מתנדנדים" את נתניהו הקורץ והמזגזג, אולי הפריימריז, אולי הבשלה של תהליכים נוספים. בכל מקרה, נתון מדאיג לראש ממשלה שרוצה עוד קדנציה.
 
ההתחזקות המסוימת של המחנה הציוני מיוחסת לתהליך הפריימריז המסודר והמכובד, ואולי גם לרשימה הצעירה. אפקט מחזק יש בוודאי לנוכחות הנשית המרשימה. ריבוי הנשים ברשימת העבודה משפיע לטובה על המצביעים. 33% מהם אמרו שהעניין מגדיל את הסיכוי שיצביעו הרצוג־לבני. מיעוט הנשים בליכוד, לעומת זאת, גורם ל־ 30% מהמצביעים להצהיר שזה מקטין את הסיכויים שיצביעו ליכוד. אפשר להעריך במידה רבה של ביטחון שהמספרים האלה שייכים לנשים, 51% מהאלקטורט במדינת ישראל. עושה רושם שסיפור הנשים יהיה אפקטיבי ודרמטי בבחירות הללו. אם אני נתניהו, שני המשוריינים שלי ברשימה יהיו נשים (בכפוף לשימוע אצל שרה, כמובן).

חדשות טובות למחנה הציוני גם בכל הקשור לנושא החברתי־כלכלי: 60% מהמצביעים אומרים שהעבודה מייצגת את סדר היום הכלכלי־חברתי שלהם. התחום הביטחוני־מדיני רחוק עדיין מבוז'י וחבורתו מרחק רב: רק 31% הצהירו שסדר היום המדיני שלהם זהה לזה של המחנה הציוני. אם אני הרצוג, המשוריינים שלי ביטחוניסטים (הגיע הזמן להכריע בין ידלין למופז, לא?). בסופו של דבר, זה היה שבוע טוב למחנה הציוני. יותר מצביעים (24%) אמרו שתוצאות הפריימריז מגדילות את הסיכוי שיצביעו עבור המפלגה, מאשר להפך (13%), אם כי הרשימה החדשה של העבודה נתפסת על ידי מספר גדול של ישראלים כ"שמאלנית יותר" מהרשימה הקודמת.


 
על השאלה אם נתניהו ייצג את ישראל כראוי בטקס בפריז השבוע, קיבלנו תשובות מעניינות: 54% אומרים שכן, 32% אומרים שלא, אבל אסור להתבלבל: שאלה כזו היא כמעט שאלה רטורית. אירוע מהסוג הזה הוא אירוע של "ווין־ווין", אין מצב שהישראלים לא יחושו הזדהות עם מנהיגם הצועד בסך עם מנהיגי אירופה. העובדה שנתניהו הצליח לעצבן שליש מהציבור בהתנהגותו (האופיינית) בבירת צרפת, מצדיקה בדיעבד את הביקורת שנמתחה עליו בתקשורת. זאת ועוד: 40% מהישראלים חושבים שלא נכון היה לקרוא ליהודי צרפת לעלות לארץ, בעודך מתארח אצל נשיא צרפת בבירתו.
 
מנדטים: מתחיל להסתמן פער בין הרצוג־לבני לנתניהו. בסקר שלנו מדובר בפער של 3 מנדטים, בסקר חדשות 10 הפער הוא 4 מנדטים, בסקר חדשות 2 הפער בן 2 מנדטים. זה מתחיל להיות מובהק. זה עדיין קטן, זה זמני, אבל  זה כאן. עם פער כזה, יהיה זקוק הנשיא ריבלין לסיבות מצוינות כדי לא להטיל על הרצוג להרכיב ממשלה. מי שמכיר את הרצוג יודע שאם תוטל עליו מלאכת הרכבת הממשלה, היא תורכב. הוא ירבע כל מעגל ויעגל כל מרובע, וזה יקרה. אבל אנחנו עוד לא שם.


 
אם אני נתניהו, מכבש הלחצים על נפתלי בנט לאיחוד של הרגע האחרון התחיל אתמול. פאניקה היא דייר קבוע בבלפור, היא התנחלה שם די מזמן ונדמה לי שבסוף השבוע הזה היא תתפרע. בנט הצהיר כבר פעמים רבות שלא יהיה איחוד לפני הבחירות. האם יעמוד בהצהרה זו?
 
מגמות נוספות בסקר: בנט מתחזק (עוד לפני הפריימריז), לפיד יציב (בשטח הוא מתחזק), כחלון לא פורץ עדיין את המחסום החד־ספרתי (אולי בגלל הקמפיין החיוור), ש"ס מתאוששת, וליברמן נע בין 5 ל־7 מנדטים (אצלנו היום הוא עומד על 6). כפי שהמלצתי לאורך הקמפיין לא להספיד את לפיד מוקדם מדי, נדמה לי שההמלצה הזאת יפה גם לגבי ליברמן. סקר עומק שערכה עבורו מינה צמח בשבוע שעבר הניב 8 מנדטים. יש לו ביד סקרים נוספים עם מספרים דומים. אם הוא נמצא היום, בשיא השפל, עם מספר כזה, הוא יכול להתרומם ממנו בשבועות הקרובים. יחד עם כל זה, החקירה נמשכת ולך תדע מה יילד יום, כך שאצל ליברמן הכל, כולל הכל, פתוח לגמרי.

 
בסקר השתתפו 511 אנשים החברים בפנאל הפוליטי של  Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט. הסקר בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל- מגיל 18 ומעלה. הסקר נערך בתאריך 14 בינואר 2015. טעות הדגימה המרבית היא 4.5%.