966  (96%) מצביעים הגיעו להצביע היום (שני) בפריימריז של מפלגת מרצ. המנצח הגדול של הפריימריז הוא חבר הכנסת הערבי, עיסוואי פריג', שנבחר במקום השלישי, אחרי זהבה גלאון ואילן גילאון. במקום הרביעי דורגה מיכל רוזין, ותמר זנדברג סוגרת את החמישייה הראשונה.



פותח את השישייה הראשונה מוסי רז, אחריו גבי לסקי, אבי דבוש, אבשלום וילן וסוגר את העשירייה אבי דבוש. חברי ועידת מרצ בחרו היום (ב') את רשימת המפלגה לכנסת ה-20. 966 חברי ועידה הגיעו לבחירות המקדימות שהתקיימו בגני התערוכה בתל אביב והסתיימו בשיעור של כ-96% הצבעה.


יו"ר מרצ, זהבה גלאון אמרה: "יש לנו רשימה נהדרת, הרשימה הטובה ביותר בכנסת. רשימת שמאל שלא מתביישת להיות שמאל. ברשימה הזו נכניס לכנסת 10 חברים וחברות כנסת. 10 מנדטים למרצ זה הסדר מדיני; 10 מנדטים למרצ זה מיגור העוני וקידום דיור ציבורי ודיור בר השגה; 10 מנדטים ירחיקו את הימין מהכסף והתקציבים להתנחלויות; 10 מנדטים ויש לנו נישואין אזרחיים; 10 מנדטים למרצ והחינוך לדמוקרטיה חוזר ובגדול".

על בחירתו למקום הראשון ברשימת מרצ, הודה ח"כ אילן גילאון ל- 16 אלף המתפקדים ולחברי ועידת מרצ: "אנחנו יוצאים למסע להחזיר את המדינה לאזרחיה ולהפיח תקווה במקום בו יש כל כך הרבה ייאוש. ביחד עם מרצ נביא למהפך ב- 17 במרץ. אותנו אתם מכירים מקודם, מרצ היא המפלגה הכי אדומה מבחינה חברתית, הכי ירוקה מבחינה סביבתית והכי אפורה מבחינת חריצותה והכי נקייה מבחינת ניקיון כפיה. מול מפלגות טרנד ניצבת מרצ כאש תמיד".