בהופעה בפני סטודנטים במכללת "הדסה" בירושלים הציג היום (שלישי) האלוף במיל' יואב גלנט את תפיסת הביטחון שלו הכוללת מדיניות חסרת פשרות כלפי הטרור ויצירת הרתעה.
 
משנתו הבטחונית-מדינית של גלנט כוללת 5 נקודות מרכזיות ובראשן 'הרתעה ברורה ומיידית': "ההרתעה חייבת להיות ברורה ומיידית. לא יכול להיות שבחור ובחורה לא יוכלו ללכת ברמת רחל. במבצע עופרת יצוקה היו תוצאות הרבה יותר טובות כי לצד השני היה ברור המחיר. הברירה היא פשוטה.יד ברזל ואגרסיביות כלפי תוקפיו לצד הבנה, שיתוף וחמלה לצד מי ששומר חוק בתוך מדינת ישראל". 
גלנט הדגיש כי "על כל מקום בשליטה ישראלית יש להגן בכל מחיר. ירי מעזה לא יתקבל, דקירה בירושלים לא תתקבל, דריסה או פגיעה אחרת. ללא יכול צבאית ביטחונית חזקה, אי אפשר לעשות כלום. בכל מקום שהיינו חזקים הצלחנו. עברנו ארבע מלחמות ושניצחנו, הביאו הסכם שלום. מצרים, ירדן ועוד הגיעו למסקנה הנכונה. יש כאלה שלקחו החלטות אחרות. הטרור, הגרילה והאינתיפאדה הם ניסיון למי שלא הצליח בשדה הקרב, לצד פיתוח טילים ואתגרי גרעין".

בהתייחסו למשא ומתן עם הפלשתינאים אמר: "אנחנו חייבים להגיע להסכמה עם הפלסטינים, אבל זה יכול לקרות רק במצב שלישראל יש יותר בטחון ולא פחות ביטחון, מתווה הנשיא בוש 2004 זו הדרך. אני לא רוצה 8 מיליון פלסטינים במדינת ישראל".
"הגושים שבשטח אין עליהם מחלוקת אבל במקומות מסוימים יש לתת לפלסטינים לנהל עצמם בלי שיהיו עול עלינו, בשטח מוסכם. כל אבן יקרה לי והתאמנתי בכל מקום בארץ הזו אבל חייבים להגיע להסכם, כי בהיבט הכלכלי והבינלאומי זה יקל עלינו יותר מאשר עליהם. אנחנו חייבים להיות נוקשים בהיבט הביטחוני ומפוקחים בכל מה שניתן להשיג". 
לגבי תקציב הביטחון אמר: "תקציב הביטחון הוא גדול על המדינה וקטן על האיום. בשביל המושגים הכלליים. ישראל משקיעה 7% מהת"לג בביטחון. הפתרון שהצעתי הוא פשוט, אם ניתן למערכת הביטחון תקציב רב שנתי בחוק סגור. המערכת תתייעל. בשנה הראשונה אנשים לא יעילים יפרשו, צעירים יתכנסו ויהיו שיווק מחנות. שנה קלנדרית לא מספיקה לצה"ל. אם יתייעלו אחרי שנה זה יהיה בסיס התקציב. ניתן לעשות אבל בשכל ולא בכוח". 
"לפני עשרים שנה סיימתי את תפקידי כמפקד השייטת. אתה מסתכל על ה״צפרדע״ של הפח אשפה שמלאה. הייתי נכנס לפח, מוציא מצרכים ומאכיל אותם את הלוחמים. אחרי זה ששאלתי אותם אם היה טעים ואם היה שווה לזרוק. כולם ידעו את התשובה", סיפר.
"בערי ישראל מחפשים אוכל ברחובות באותם פחי אשפה. האם יכול להיות שנבקש מחיילים לסיוע על חשבונם לרכבת עם כמה מאות שקלים? זה לא מטוס f 35. זה קל לפתרון. ", הוסיף גלנט.
בהמשך הוא נשאל על ידי אחד הסטודנטים למה הוא לא מגדיר את עצמו ימין או שמאל ולמה מפלגת ״כולנו״ לא חוברת עם מפלגה אחרת ועל כך ענה:  "נמאס לציבור לשמוע על ימין ושמאל כי הערוצים הם ברורים לכולם. אנחנו לא מגיעים מהטלוויזיה ולא מהפוליטיקה. אנחנו אנשי מעשים. ולא דיבורים".