"המחנה הציוני" הציג הערב (ראשון) את רשימתו לבחירות לכנסת ה-20 בוועידה המשותפת הראשונה למפלגת העבודה ולמפלגת ה"תנועה".

יו"ר המחנה הציוני ומועמדה לראשות הממשלה, יצחק הרצוג, שנאם בפני באי הוועידה, אמר בנאומו: "אנחנו נבחרת המהפך שתשיב לישראל את התקווה והאופק שכל כך חסרים לה. נבחרת שתבנה כאן נווה מדבר של תקוות והזדמנויות, לכל אחד ואחת מאזרחיה".
 
הרצוג שב סיסמת הקמפיין של "המחנה הציוני" ואמר כי בצומת הזה יש בחירה אחת, ברורה ונחרצת: "זה אנחנו או הוא (נתניהו). רק אנחנו הסיכוי היחידי לשינוי במדינה", וציטט את שירה להקת הדג נחש "זה הזמן להתעורר". 
 
ראש האופוזיציה הוסיף: "או שנמשיך להיות שבויים בידיו של ראש ממשלה שמדרדר אותנו באוזלת ידו לעבר האסון שנקרא מדינה דו-לאומית ולסיפוח של עוד שלושה מיליון פלסטינים או אנחנו – הנהגה משתפת, שקולה ואחראית שתשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח מגילת העצמאות, ותשיב אותנו לנתיבי הציונות השפויה, המובילה והיוזמת".
 
"מגיע לנו מהפך אמיתי. וכדי לייצר את המהפך הזה – אין ברירה אחרת. צריך להתלכד, צריך להתאחד, צריך לעבוד ביחד ולהצליח. כי זה או אנחנו או הוא. ואנחנו ננצח ויאללה מנצחים ומסתערים", סיים יו"ר מפלגת העבודה את דבריו.

לבני: "אנחנו לא מפחדים"

ציפי לבני, מספר 2 ברשימה, שדיברה קודם לכן, הציגה את הרצוג כ"ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. אנחנו הולכים לנצח את הבחירות האלה - אני יודעת את זה כי ניצחון מרגישים עוד לפני שהוא מתרחש בזכות האווירה הזו שיש באוויר, ששמים את הפרק הרע הזה מאחורינו".

לדבריה, "לא רק אנחנו מרגישים את הניצחון שלנו, גם הם מרגישים את זה. הוא מרגיש את זה ולכן עולה מפלס ההסתה וההתקפות הפוליטיות וסתימת הפוליטיות. אני אומרת היום לנתניהו - הייתי אז באולם, יחד עם ותיקי תנועת החירות, כשעלית על הדוכן ואמרת 'הם מפחדים'. אני אומרת לך הערב הזה – די להפחיד את העם הזה, כי אנחנו לא מפחדים".

כצפוי אישרה הועידה את הרכב הרשימה המשותפת של המחנה הציוני לכנסת ה-20, כולל השריונים.
 
בתחילת הערב היתה מבוכה במהלך הוועידה, כשבקהל נשמעו קריאות בוז בעת שמזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר, הודיע על שריונו של פרופסור מנואל טרכטנברג במקום ה-11.

במפלגה ישנה תסיסה על כך השריונים שדחקו כמה מהמועמדים לירכתי הרשימה למקומות הנחשבים לא ראלים. לעומת זאת התקבל ח"כ עמיר פרץ, המשוריין במקום השמיני במחיאות כפיים ובאהדה גלויה.

השריונים ברשימת המחנה הציוני כוללים גם את העיתונאית קסניה סבטלובה, את פעילת הארגונים הי רוקים יעל כהן פארן ואת הח"כ לשעבר יואל חסון, כולם על משבצות השריון שנתנו ליו"ר התנועה, ציפי לבני.