עד ליל חמישי בחצות, המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-20, תגיע לקיצה גם הפארסה במערכת הבחירות המקדימות של הליכוד כאשר מחר (שני) יידון בבית המשפט המחוזי הערעור של סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי, על ההחלטה בליכוד לערוך ספירה חוזרת של התוצאות שקיבלו היא והשר לשעבר אבי דיכטר. זאת משום שכרגע, לאחר ספירה חוזרת חלקית חובקת חוטובלי את המקום ה-20 הנכסף, האחרון שנחשב ריאלי ברשימה הארצית של הליכוד לפני השריונים. דיכטר מצידו כבר הודיע שיילחם על ההחלטה לקיים ספירה חוזרת וכי הוא רואה עצמו חלק מסיעת הליכוד בכנסת הבאה. 

 
 נתניהו פתח את כינוס הליכוד הנרחב היום (ראשון) במתקפה חריפה נגד רשימת המחנה הציוני והצדיק את נסיעתו לקונגרס האמריקני ערב הבחירות כשאמר: "אנחנו חייבים לנצח ולהיות סיעה גדולה כי אנחנו יודעים מה יעשה השמאל. הוא לא מפסיק להתרפס בפני העולם. כשאיראן שועטת קדימה, כובשת מאחז אחד אחרי השני, מקימה חזית נגדנו בגולן ולבנון, ומפתחת נשק גרעיני, השמאל מרכין ראש. אבל על ראש ממשלת ישראל להציג את עמדתנו מעל כל במה ולמרות המקטרגים ולומר – לא נאפשר לאיראן לסכן את קיומנו. זה תפקיד ראש הממשלה ואותו אני מבצע". 
 נתניהו הוסיף בפתח הישיבה: "הרצוג אומר שהוא רואה בירושלים שתי בירות פוליטיות ולבני אומרת שחלוקה בעיר אפשרית. הם ירוצו לוותר לאבו מאזן, אביר השלום שלהם, זה וודאי. ואנחנו יודעים שכל שטח שיימסר לפלסטינים ישמש בסיס טרור נגדנו וכשמדובר בביטחון ישראל אנחנו חומה בצורה והם רצים ורוצים לוותר". 


"נתניהו הוא היחיד שמחליט וכל הכנס זה למראית עין" 

"עושה רושם שמישהו לחש כאן על אזנו של ראש הממשלה שבמקום קרנבל של הצגת המועמדים על במה, כדאי כבר להתנהג בממלכתיות ולשתף את השרים, הח"כים והמועמדים בכיוונים שאליהם הולך קמפיין הבחירות הזה" אמר למעריב אחד המועמדים לפני תחילת הישיבה, והוסיף: "אבל לאף אחד מאיתנו אין ספק שנתניהו הוא היחיד שמחליט וכל הכנס הזה הוא למראית עין". 

הוא הוסיף: "לביבי יש מידה מאד מוגבלת של אמון בח"כים. את הקמפיין הזה הוא מנהל עם אנשי מקצוע. אם יהיה ניצחון גדול הוא יהיה רשום על שמו, אבל גם אם תהיה תבוסה צורבת או תיקו מאכזב. באותה מידה. מישהו בסביבת ראש הממשלה ביקש לייצר שקט תעשייתי במפלגה באמצעות מראית העין הזאת של ישיבת אסטרטגיה עם המועמדים. הדבר האחרון שנתניהו צריך הוא מתקפות מבית שהתחילו כבר להראות ניצנים על רקע חוסר שיתופו את הח"כים והפעילים בקמפיין". 
והדבר אכן נכון בהתחשב בנסיבות הלא נוחות סביב קמפיין הליכוד - היעדר פנים חדשות במפלגה, הקושי של נתניהו לאייש את השריונים עד כמעט הרגע האחרון, ססמת הקמפיין הלא מוצלחת שנגנזה ולאחר מכן הועתקה אחד לאחד מזו של היריבים במחנה הציוני, וכמובן הסערה בארה"ב ובישראל סביב הבעייתיות בבחירתו של רה"מ להתעלם לחלוטין מממדיניות החוץ של הבית הלבן בסוגייה האיראנית ומהנשיא אובמה עצמו בנסיעתו לקונגרס בוושינגטון, לבחוש שוב בחדווה בפוליטיקה האמריקנית ולמנף היטב את העיתוי לטובתו ביישורת האחרונה של מערכת הבחירות.