אורן לייבוביץ', מנהיג מפלגת עלה ירוק, לא הולך בקטן, כמו השתחלות לכנסת מהדלת האחורית. הוא עומד להגיע לגן הוורדים עם נגמ"ש מדוגם. אתמול, ביריית הקמפיין לבחירות, הוא נכנס חזיתית בביבי, בבוז'י ובציפי, ביאיר ואפילו באח נפתלי. פוצץ בלון אחרי בלון. הו הא מי זה בא? "הפעם נפתיע את המדינה", אמר למעריצים, "זו לא הצבעת מחאה, זו הרשימה הטובה ביותר, הרצינית ביותר. היא תביא פתרונות יצירתיים עבור כל תושבי ישראל".
 
לייבוביץ' הרים את התקרה כשאמר את משפט המפתח: "פתרון אחד נוכל להביא עד הבחירות הבאות - הקנאביס יהיה חוקי". קצת הגזמתי כשאמרתי "הרים את התקרה". אולי כבר פנטזתם על אולם כנסים מהודר בלב הסנטר. הייתי צריך להפעיל את ה-GPS כדי למצוא את מועדון הזון ברחוב הרכב בת"א, מקום שחבר מרכז ליכוד היה רואה ואומר לאשתו, תוך כדי לחיצה על דוושת הגז, "יאללה, שרה, הולכים".
 
על גדות נתיבי איילון, בין פיח למוסכים, משם הגיעה הבשורה שתשנה את המדינה. אומנם לא היו שם רבים, בסך הכל כמה עשרות, אבל מדובר בחוד החנית של קהילת הסטלנים, כמו שאמר גל, שהגיע מהרי החושך של רמת גן. "זה לא רק גנג'ה, הם מטפלים גם בנושאים מדיניים, חברתיים. קראת את המצע? אג'נדה חיובית מאוד. כמה זה בכלל מנדט? תאמין לי שאם אחוז קטן מכל הסטלנים יצביע, הם ייכנסו ישר לכנסת. לא טעמת פעם?".
 

גל הודה שעד היום, בגיל 40, הוא אף פעם לא הצביע, אבל הפעם הוא הולך לתת את הקול היקר לעלה ירוק, ביחד עם אורי שישב לידו וביקש להוסיף: "הגיע הזמן שמישהו ישנה את מדיניות ההפללה. אתה מבין, אני נחשב פלילי. שמישהו יטפל בנו מתוך הכנסת". לייבוביץ' הסכים לומר שהוא לא פוסל ישיבה בקואליציה לא עם הימין ולא עם השמאל. הוא מוכן ללכת עם ליברמן וחנין זועבי אם בסופו של דבר יוכלו כולם ללכת ברחוב ולגלגל מול שוטר.

הבוס אומנם לא חשף באיזה תיקים הוא חושק, אבל הייתה זו מספר 2 ברשימה, ד"ר ברקת שיף קרן שסיפרה על תוכניותיה. "אני רוצה להיות שרת הבריאות", הכריזה. "רוצה להביא רוח חדשה למשרד. אני באה ממקום מקצועי, בניגוד לשרי הבריאות עד היום". גם הבלוגר עומרי חיון, מצמרת הרשימה, עלה לנאום בכורה. הוא אומנם לא הכין משהו מראש, גם לא סיפר על פזילתו למשרד התקשורת, רק חזר והדגיש: "אנחנו לא מבזבזים קולות".
 
זו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שעלה ירוק מנסה להיכנס לכנסת, וכנראה גם לא הפעם השלישית שהיא לא תצליח, אבל לפחות היא מנסה. מנחה הערב האיץ בנו לפזר את ההפגנה. אחרי ראש הממשלה הבא עלתה להופיע להקת רונלד רגאיי. היה קצת קר בחוץ, ריח מתוק באוויר. האם התמסטלתי או חלמתי חלום?