יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קבע היום (שני) כי העיתונאית צגה מלקו, מועמדת מספר שלוש של משה כחלון, לא תוכל להתמודד לבחירות לכנסת ה-20 משום שלא התפטרה במועד הקבוע בחוק לגבי עובדי מדינה בכירים אשר מבקשים להתמודד לבחירות לכנסת.



ג'ובראן כתב: "אני מודע לכך שהחלטתי מהווה פגיעה בזכותה החוקתית של גברת מלקו להתמודד בבחירות, יותר מכך נראה כי הציבור הרחב, בדגש על הקהילה האתיופית בישראל, היה מרוויח אם גברת מלקו היתה מתמודדת בבחירות ונבחרת לכהן בתור חברת כנסת בישראל. יחד עם זאת ולצערי, לא נראה שמצב זה הולך להשתנות גם בכנסת ה-20", כתב השופט בהחלטתו. הוא דחה בכך בקשה שהוגשה ע"י מפלגת כולנו בראשותו של משה כחלון לאפשר לצגה מלקו להתמודד לרשימת המועמדים 

כזכור, לבקשה שהגישה המפלגה מצורפות חוות דעת של משפטנים כי בתפקידה הנוכחי ברשות השידור, מלקו לא נחשבת לעובדת בכירה ולכן לא היתה צריכה להתפטר במועד הקבוע בחוק.

ממפלגת כולנו נמסר בתגובה לפסילתה של צגה מלקו מלרוץ לכנסת בבחירות הנוכחיות: "מפלגת כולנו רואה בפעילה החברתית צגה מלקו, אשר מייצגת קהילה גדולה ומהווה סמל להצלחה במאבקים חברתיים, נכס משמעותי וחשוב, ולכן ראתה המפלגה לנכון לשבצה במקום בכיר ברשימה".

"אמנם לגברת מלקו דרגה ניהולית גבוהה אך דרגת עבודתה בפועל אינה תואמת לכך שהרי בשנים האחרונות היא שימשה כעיתונאית מהשורה ברשות השידור ולא כמנהלת. מפלגת כולנו למדה את הנושא והחזיקה בחוות דעת של משפטנים בכירים לפיה מלקו יכלה להצטרף לרשימה אך כבוד השופט ג'ובראן פסק אחרת.  צר לנו מאוד על החלטת כבוד השופט אך אנו מכבדים את החלטתו ונפעל לפיה. אנו מאמינים כי מלקו תמשיך בתרומתה המשמעותית למפלגה בדרכים אחרות".