השר יובל שטייניץ פתח הבוקר (שני) במתקפה חסרת תקדים על שר האוצר, יאיר לפיד, בראיון לדנה סומברג באולפן הבחירות של מעריב. "כואב הלב על הביצועים של שר האוצר לשעבר. מדובר בשר האוצר הכושל בתולדות המדינה. הוא קיבל את הכלכלה הכי טובה במערב והחזיר אותה במצב גרוע", טען שטייניץ.



שטייניץ ציין כי בתקופה שהוא כיהן כשר אוצר העלו לישראל את דרוג האשראי, ואילו בתקופתו של לפיד הורידו את הדרוג. הוא סיפר כי התריע בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על ההידרדרות בכלכלה הישראלית, ונתניהו אכן קרא את לפיד לסדר בעניין. הוא המשיך ועקץ את לפיד בטענה ש"לא הסכים לשנות את הרגלו להסתכל על הכותרת של הבוקר במקום להסתכל על יסודות הכלכלה".



נושא נוסף ששטייניץ העלה הוא הזלזול של לפיד, לדבריו, בנגידת בנק ישראל קרנית פלוג ובצמרת האוצר. כמו כן הוא התייחס לצמצום הגרעון בתקופה בה הוא כיהן כשר אוצר מ-38 מיליארד שקל ל-32 מיליארד:"לפיד קיבל מדינה עם גרעון מתכווץ כל המדדים החשובים בתקופתי היו בעלייה: השקעות בישראל, צמיחה וירידה באבטלה".



הראיון המלא ישודר אחר הצהריים באתר "מעריב אונליין" והוא כולל התייחסויות למפלגת "המחנה הציוני" ולנסיעתו של נתניהו לנאום בקונגרס.