דבריו של יובל שטייניץ היום (שני) לאולפן הבחירות של "מעריב", עוררו הדים בקשת הפוליטית, בעיקר במפלגת "יש עתיד", ששטייניץ השתלח ביושב הראש שלה, יאיר לפיד, על תפקודו כשר האוצר. בראיון אמר שטייניץ: "לפיד הוא שר האוצר הכושל בתולדות המדינה. הוא קיבל את הכלכלה הכי טובה במערב והחזיר אותה במצב גרוע. בתקופתי העלו לישראל את דרוג האשראי בתקופתו הורידו את הדרוג".



חבר הכנסת, בועז טופורובסקי, הגיב בשמה של יש עתיד: "אם יובל שטייניץ היה שר אוצר כל כך מוכשר מדוע נתניהו לא מינה אותו שוב לתפקיד ונתן אותו ללפיד? למקרה שתהיתם, הנה העובדות: להזכירכם, היה זה שטייניץ שהוריש לנו בור תקציבי של יותר מ-40 מליארד שקלים וגרעון שעומד על 4.3 אחוזים. כל זאת בשל התחייבויות שנתן למקורביו לצורכי פריימריז על חשבון הקופה הציבורית".

עוד אמר טופורבסקי: "בידיעה מפוקחת החלטנו לקחת את תיק האוצר, לסגור את הבור התקציבי, להוריד את הגרעון ל- 2.6 אחוז ולעצור את הקריסה הכלכלית אליה הוביל אותנו שטייניץ בחוסר אחריות מובהק. תמוהים עוד יותר דבריו של שטייניץ על רקע הנתונים האחרונים שמראים על ירידה במספר המובטלים, על כלכלה יציבה, ועל הדירוג היציב של ישראל בכל המדדים. פעולות בהם אתגאה ראש הממשלה נתניהו תחת כל עץ רענן אנו מייעצים לשטייניץ לעשות בדק בית ולהפסיק להשתמש בהתקפה על לפיד לצורכי כותרות. התקפות חוזרות ונשנות לא ישנו את המציאות הכושלת אליה הוביל אותנו בתקופת כהונתו".

מהמחנה הציוני נמסר בתגובה לדברי שטייניץ: :מוטב ששר האוצר הכושל לשעבר, שבזמן כהונתו מילוני אזרחים יצאו לרחובות במחאה על המדיניות החברתית המנותקת שלו, ושאוכל סושי במלון פאר בזמן שיש ילדים רעבים, יסביר מה בדיוק הוא עשה למען הציבור, למען הורדת יוקר המחיה או לצמצום מימדי העוני שזינקו בתקופתו. שטייניץ וביבי זנחו את הציבור, ובעוד חודש וחצי הציבור ישיב להם כגמולם- בקלפי".



השר לענייני מודיעין התבטא לאורך הראיון בדיפלומטיות אך נראה שיש פוליטיקאי אחד שמצליח להוציא אותו מכליו, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שר האוצר לשעבר. "כואב הלב על הביצועים של לפיד", אמר שטייניץ, "מדובר בשר האוצר הכושל בתולדות המדינה. הוא קיבל את הכלכלה הכי טובה במערב והחזיר אותה במצב גרוע. בתקופתי העלו לישראל את דרוג האשראי בתקופתו הורידו את הדרוג".
שטייניץ ציין כי התריע בפני ראש הממשלה על ההידרדרות בכלכלה הישראלית, ונתניהו אכן קרא את לפיד לסדר בעניין – "אבל כל מה שלפיד רצה זה רק כותרות. לפיד לא הסכים לשנות את הרגלו להסתכל על הכותרת של הבוקר במקום להסתכל על יסודות הכלכלה".

בחלק השאלות הקצרות בסוף הראיון נדרש שטייניץ להתייחס לנושאים נוספים. כשנשאל על מפלגת העבודה ענה: "מפלגת העבודה היא פוסט ציונית. יש בה אנשים עם עמדות אנטי ציוניות". "אום אל פחם בישראל או בפלסטין? "בישראל. אנחנו לא מוותרים לא על אריאל ולא על אום אל פחם. רוב אזרחי ישראל הערבים נאמנים". והתקשורת בישראל? "שמאלנית". .