תסיסה בבית היהודי בעקבות החלטת יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, לשריין את כדורגלן העבר אלי אוחנה בעשיריה הראשונה של הרשימה. בתוך כך דווח הבוקר (שלישי) כי בנט החליט לשריין במקום ה-14 את ד"ר ענת רוט, בעבר פעילה במפלגת העבודה, שנבחרה בפריימריז במקום ה-23. השריון דוחק לאחור את אורית סטרוק, יהודית שילת ורונן שובל. 



על פי דיווח בגלי צה"ל, גם חברי הכנסת של המפלגה מלאים בביקורת כלפי המהלך של יו"ר המפלגה שלהם, אם כי אף אחד מהם לא מוכן לדבר בשמו ולהזדהות. 


בין המוחים על השריון לאלי אוחנה היה הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת ופעילים שהתמודדו בפריימריז ומאות גולשים שהביעו את דעתם בעמוד הפייסבוק של בנט.
 

במכתב ששיגר לשר בנט כתב הרב רוזן: "אמש, עם פרסום שם משוריין הרכש אלי אוחנה, ולאחר שהכוכבית הקודמת עדן הראל התנדפה – אני מוצא לנכון למשוך בכל הפעמונים ולהתנדב לייעץ לך מראש-אל-לב; שיריון נועד לאזן ולחזק את הרשימה בדמות אישים בעלי זכויות לאומיות ופיגורות מתחומי הבטחון, הכלכלה, המדע וכד' שלא התמודדו בפריימריז, או ש'רצו' ונתקבעו מאחור. זו מטרת השיריון וצדקתו המוסרית והציבורית.

רוזן הזהיר את בנט מיועצי אחיתופל, כדבריו: "השיריונים שפורסמו כמוצעים על ידך הם בעיני כמינוי 'סוסו של קליגולה לקונסול' ונעיצת חץ בעיני נאמני הבית הלאומי שלנו. מי שמייעץ לך למנות 'משרתים' אנונימיים מבחינה פוליטית ולאומית, מתחום תרבות ההמונים והתקשורת, אשר נחזים כ'משאבת קולות' ובעיקר כדי שיהיו צייתני יס-מן מתוך חבות אישית– הוא יועץ אחיתופל.אני קורא לך; חזור בך!".
הוא הזהיר את נפתלי בנט כי השריון לאלי אוחנה יחזור כבומרנג, יפגע במפלגה וירחיק ממנה בלקפי "רבבות שפויים וסבירים".
עמוד הפייסבוק של בנט התמלא במשך הלילה והבוקר במאות תגובות נזעמות של גולשים שהביעו מחאה על השריון שניתן לכוכב העבר של בית"ר ירושלים.
כך משל כתב שמוליק קליין, איש יחסי ציבור במגזר הדתי לאומי: "דוגמנית ? כדורגלן? זה הבית היהודי או קדימה?". העיתונאי חגי הובמרן כתב: "צריך לקוות שהכנסת אלי אוחנה לרשימת הבית היהודי אינה גול עצמי של בנט".

הגולשת אפרת וויס כתבה לבנט: "מה למען השם עבר לך בראש? באותה המידה יכולת לשריין את יובל המבלובל".
הגולש יניב פרידמן הוסיף: "זה בדיחה? אם כן, לא הבנתי אותה. אחלה שבן אדם מצטרף לאידאולוגיה שהוא מאמין בה, אך מה בין זה לבין להיות נציג העם בכנסת?? זה מביך. אנשים מובילי דרך לא נכנסו בפריימריס ובמקום זה שמים גימיק ?! הוא לא אדם רע - אך מנהיג? איש מעשה? הוגה?".
לב סולודקין, בנה של ח"כ לשעבר מרינה סולודקין ז"ל, שהתפקד לבית היהודי ועמד בראש תא הסטודנטים של המפלגה באוניברסיטת תל אביב כתב לבנט בכאב: "אכזבת אותי".
 
"נפתלי - דווקא בהיותי אדם שאוהב אותך, הרשה לי לשאול אותך: מה לעזאזל עובר עליך?! אכזבת אותי בענק. בחרת לשריין את אלי אוחנה, כדורגלן מוכשר ללא כל ספק, על אף הרקורד המפוקפק שלו בפוליטיקה (תמיכה בהתנתקות ונכונות לחלק שטחים לכל דורש). מה זה אומר עלינו, אם אנחנו תוקפים ח"כים מהעבודה על אמירות נוראיות שאמרו - וביד השנייה אנחנו משריינים אנשים כמו אוחנה שאמרו דברים מזעזעים גם כן?!". 
"מה זה אומר עליך - שבחרת לשריין אדם כמו אוחנה, ולמחוק את הסיכוי של מתמודדים שקרעו את התחת במהלך הפריימריז והם עשו טיפ-טיפה יותר מאלי אוחנה בחיים הציבוריים שלהם? במה אלי אוחנה יותר טוב מדני דיין, שמעון סלומון, אנט חסכיה או רונן שובל?! תשובה: הוא לא!!! למה? כי הוא פרצוף יפה? חילוני? מזרחי? נפתלי, גם אני חילוני - אבל איך לעזאזל אוחנה יתרום לי כחבר כנסת?! לא זו הייתה כוונת המשורר כשדובר על לבצע איזון בהרכב הרשימה!!!". הוא ציין כי אם בנט לא יחזור בו הוא ישקול את המשך צעדיו במפלגה.