יושב ראש הבית היהודי, נפתלי בנט, לא מתחרט על צירופו של אלי אוחנה לשורות המפלגה, למרות הביקורת. בראיון היום (שלישי) אצל גיא זהר הוא תקף את "מפלגת התקשורת" שלטענתו שמה לעצמה מטרה לרמוס את מפלגתו.



כאמור, הרכש החדש אוחנה התברר כבעייתי עבור בנט ועורר סערה ב'בית היהודי' ומחוצה לו. בנט עצמו לא מתחרט על המינוי: "הסיפור של אלי אוחנה הוא סיפור כל כך ישראלי ומדהים, ילד שגדל בשכונת פחונים בקרית יובל בירושלים עם 9 אחים ואחיות בעוני מרוד, פרנס את המשפחה כבר בגיל 16, וצמח להפוך להיות גאווה לאומית. יחד עם זה הוא מאוד מסורתי, מאוד קרוב ליהדות ומאוד אכפת לו. לא ציפיתי שזה יעבור בקלות בתוך המגזר והמפלגה, המבחן של המנהיגות הוא לעשות צעדים דווקא כשזה קשה".



השר בנט התייחס לעובדה שאוחנה תמך בעבר בהתנתקות: "אלי מבטא משהו אחר, משהו שאנחנו זקוקים לו ב'בית היהודי'. לגבי ההתנתקות הוא טעה ואומר את זה והיום הוא מתנגד לכל מסירת שטח. אין לי בעיה שבן אדם שטעה חוזר בו, כולם טועים וגם אני עשיתי ואעשה טעויות".







ראש מפלגת 'הבית היהודי' התגאה במינוי נוסף שגרם להרמת גבות - ד"ר ענת רוט, שעשתה דרך ארוכה מ'שלום עכשיו' ל'בית היהודי': "אני חושב שהסיפור שלה הוא מדהים", אמר השר בנט, "יש לי הערכה גדולה לאנשים שיש להם מספיק כנות להסתכל על המציאות כמו שהיא ולהתפקח. היא ליוותה את ההתנתקות מקרוב, ראתה את גלי השנאה כלפי המתיישבים ולא הבינה מאיפה זה בא והיא עם מספיק אומץ לב להגיד 'זו טעות'. הדרך מ'שלום עכשיו' ל'בית היהודי' בעיניי זו דרך מופלאה".



הסערה סביב זכויות הלהט"ב בישראל והתבטאויות של בכירים במפלגה בנושא זה ובנושאים אחרים שמו את מפלגת 'הבית היהודי' בכותרות וגררו ביקורות רבות. לדבריו של בנט, מדובר במתקפה יזומה של התקשורת שפועלת נגדו: "מה שקרה זה שבעצם נוצרה מפלגה חדשה, מפלגה של התקשורת, שהחליטה לכסח אותנו בעוצמות. בדקו כל ביטוי של כל מועמד שלנו מלפני 19 שנה כולל האירוע בכפר קנא ומה לא", אמר השר, "כתגובה העמדתי מראה ואמרתי לתקשורת: 'אין בעיה, תנשכו אותי אבל תהיו נשכנים כלפי כולם, לא רק כלפינו'. העלייה בסקרים נעצרה בגלל ההתקפה התקשורתית הגדולה אבל אני לא מקטר אני עושה. קבעתי לי כלל, כשמתקיפים אני מתקיף חזרה, נגמרו הימים שאני מוריד את הראש".



ביקורות רבות נשמעות על כך שלמרות שמפלגת 'הבית היהודי' מנסה להציג את עצמה כמפלגה "של כולם" היא דואגת בעיקר לאינטרסים של ציבור הבוחרים הדתי ודואגת להזרים כספים להתנחלויות. בנט כמובן שולל את הטענות: "זה כמובן חוסר הבנה מוחלטת של מה שקורה פה. אני דואג לכל מדינת ישראל והמפלגה שלי פונה לכל עם ישראל, אני אמרתי את זה תמיד".בנט התייחס בהמשך גם לסערת הדיור הציבורי ולמדיניות של משרד הבינוי בנושא: "אני גאה באורי אריאל ומי שצולל לתוך הדבר הזה יבין שהוא עשה דבר גדול. יש אלפי דירות ברחבי הארץ שנועדו לדיור ציבורי ולפני 30 שנה הוענקו לעמותות כמו 'נעמת' ו'ויצו'. הבעיה היא שהרבה פעמים הדירות האלה נמצאות במקום שאין ביקוש לדיור ציבורי ואנשים שרוצים את הדיור הציבורי נמצאים במקומות אחרים. מה שאריאל עושה פה, זה תהליך, הוא מוכר את אלה שנמצאות במקומות הלא נכונים ואז קונה דירות במקומות שצריך".



השר בנט סיים את הראיון בעקיצה ששיגר לעיתונאי נחום ברנע שביקר אותו בחריפות בטור שפרסם ב'ידיעות אחרונות': "אתמול פתחתי את ידיעות אחרונות וראיתי ידיעה כפולה", כך בנט, "בדקתי אם פרצה מלחמה וראיתי אין מלחמה אחר כך בדקתי אם יש שלום ואין. מה שהוא כתב שם עליי, 'דמגוג מקארטיסט, שונא להט"בים, שונא נשים, עבריין, גס רוח, בריון, ילדותי, מסוכן ומשיחי', ואני אומר לברנע – תנוח אחי".



גיא זהר, ראשון עד רביעי ב-10:00, רדיו ללא הפסקה