גוברת הסערה בבית היהודי בעקבות שיריונו של אלי אוחנה בעשירייה הראשונה של הכנסת. חבר הכסת זבולון כלפה, שנבחר במקום ה-18 ברשימה מטעם מפלגת תקומה, הודיע ליו"ר מפלגתו, אורי אריאל, כי הוא פורש מהבית היהודי עקב מינויו של אוחנה.



"מישהו איבד את המצפן ואני קורא לו לחשבון נפש, טוב לעשות גירושים לפני שיש ילדים", כתב כלפה לאריאל. בשיחה עם "מעריב אונליין" הסביר כלפה את מהלך הפרישה: "אם נשתמש בשפת הכדורגל, המינוי של אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי הוא כרטיס אדום. נחצו פה כל הקווים, מבחינתי זו השפלה שבאים ואומרים לי שמבקשים לשריין את אוחנה כי הוא בן לעדות המזרח.



"עבורי, כבן לעדות המזרח שבא מהפריפריה, זו יריקה בפרצוף. מדובר במהלך ציני, קר, אכזרי שלא רחוק ממרושע. אני מתנגד לכל האובססיה הזאת ללכת ולחפש כוכבים, במקום להסתכל על המציאות, על הקרקע, הולכים ומסתכלים כדי לחפש כוכבים בשמיים. עם ישראל לא צריך כוכבים, עם ישראל צריך אנשים שיעבדו בשבילו בכנסת ויעשו את העבודה. אמרתי לאורי אריאל 'מי שמחפש כוכבים, לא אצלנו', וקראתי לו לפרוש מהבית היהודי וללכת באופן עצמאי". 



תגובת הבית היהודי לפרישת כלפה: "זבולון כלפה הוא איש רב פעלים, מוכשר ומסור לציבור ואנו מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה".

בתוך כך, יצא היום יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט לסיור ברחובות ירושלים עם הרכב החדש, אלי אוחנה. היום אמר בנט ביומן הצהריים של רשת ב' כי לא צפה את הסערה בעקבות מינויו של כדורגלן העבר.