נמשכת ההתקוממות הפנימית בבית היהודי נגד החלטתו של היו"ר נפתלי בנט לשריין במקום השמיני ברשימה את כדורגלן העבר, אלי אוחנה. בישיבת סיעה סוערת שכינס הלילה (רביעי) בנט, הוא ספג ביקורת קשה מחברי כנסת שהביעו התנגדות נחרצת למהלך.


במהלך הדיון הסוער, כפי שנחשף בגל"צ, סיפר ח"כ אלי בן דהן על מורת הרוח השוררת בציבור התומכים של המפלגה, לנוכח שיריונו של אלי אוחנה וציין במיוחד שיחה טלפונית נזעמת שקיבל מהרב אלי סדן, ראש המכינה הקדם צבאית בני דוד, שנחשב לאישיות בכירה בציונות הדתית, שהזהיר כי אם בנט לא יחזור בו מהשריון של אלי אוחנה, בכוונתו לעבור מישיבה לישיבה ולשכנע את תלמידיה לא לתמוך בבית היהודי.

התנגדות למינוי השמיעה גם יושבת ראש הסיעה, ח"כ איילת שקד, שאמרה כי המהלך פוגע לא רק במצביעים הדתיים במפלגה והוסיפה: "גם המטה החילוני מזועזע מהבחירה והשריון פוגע גם במצביעים החילוניים שלנו".


למתקפה הצטרפה גם ח"כ שולי מועלם רפאלי שאמרה לבנט: "שנתיים שכבנו בשבילך על הגדר וזו הטובה שאתה מחזיר לנו?". ח"כ ניסן סלומיאנסקי הציג מסרונים שהוצף בהם ובהם מחאה על מינויו של אלי אוחנה. ח"כ אחר אמר: "חבל שלא דפקנו על השולחן כשמיניתי את ינון מגל".

במהלך הדיון דרשו חברי כנסת מבנט לבטל את השיריון לאוחנה או לכל הפחות לדחוק אותו למקום ה-17 ברשימה. גורמים שהשתתפו במפגש סיפרו כי למרות המחאה החריפה, בנט הבהיר כי הוא לא חוזר בו ומבחינתו השיריון של אוחנה הוא עובדה מוגמרת. אולם, לבנט יש זמן עד מחר בערב, מועד סיום הגשת הרשימות לכנסת, כדי לחשוב על כל העניין.

בתוך כך, ממשיכים מאות גולשים להציף את דף הפייסבוק של נפתלי בנט בתגובות על צרופו של אוחנה לעשיריה הראשונה, רובם תוקפים בחריפות את המהלך.

אחת הגולשות, דורין אלישע, כתבה: "מעשה פופוליסטי וזול, זה פשוט יריקה בפנים לכל בוחרי הבית היהודי, ולמתפקדים בפרט. כל כך התגאת בכך שהמפלגה שלנו יש פריימריז הוגנים, ושעם בחר-מסתבר שלא הייתה לזה שום משמעות! מאוכזבים ממך מאוד מאוד, ובתור תומכים נלהבים של הבית היהודי שוקלים את המשך דרכנו. חבל מאוד. מקווים שתחזור בך".

משה טל כתב: "בנט בבקשה לאאאאאאא. בבקשה תחזור בך לא מאוחר אף פעם. תביט על כל התגובות שכתובות פה ותשאל את עצמך שאלה אחת האם שווה לי לאבד את כל הבוחרים שלי שהאמינו בלב שלם שמשהו חדש מתחיל עכשיו או שאוותר על האגו שלי ואודה שטעיתי בבחירה.  יש כל כך הרבה אנשים טובים וראויים שרצו בפריימריז שהם יפתחו את המפלגה לחילונים דרוזים ערבים ציונים. בבקשה אף פעם לא מאוחר".

אסף איילון כתב: "הוכחת שכל מה שמעניין אותך זה להיות ראש ממשלה . הבית היהודי הוא רק אמצעי עבורך להשיג את מבוקשך. ואני מאוד שמח שיצאת מהארון וגילית את האגנדה האמיתית שלך. אני הולך לחפש לי בית אחר".

רוני ססובר הוסיפה: "מר בנט, כנסת ישראל זה לא ריאליטי ולא טלנובלה. ייתכן שאלי אדם מדהים עם סיפור חיים קשה. יש הרבה כאלה בעם ישראל. בתור חילונית, שהתפקדה לבית היהודי, אני מאוכזבת. יש לנו חילונים טובים וראויים ובעיני לא היה מקום לשריין אותו על פניהם.  באופן אישי, אני צריכה לעשות חושבים על הפתק שלי. שיהיה בהצלחה בכל מקרה".

"אלי אוחנה ודוחק את שניהם ממקום ריאלי", טענו בכעס ארבעה מחברי הסיעה, "כנראה שרק אם היינו דופקים על השולחן כשהחלטת לשריין את ינון מגל היינו מונעים את מה שקרה היום".