שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס לראשונה באולפן הבחירות של מעריב להתחממות בגזרה הצפונית. בראיון שנערך היום (רביעי) לקראת ביקור נציגי המחנה הציוני בגולן הוא הביע דאגה מאיום המנהרות, שלדבריו לא טופל כראוי בגזרה הדרומית ובגזרה הצפונית.



"מדינת ישראל צריכה להשקיע בפתרונות באיום זה. צריך לייצר כיפת ברזל לאיום המנהרות שתאפשר לנו לאתר ולסכל את המנהרות מבלי שנזדקק לפעולה קרקעית. אני אלחם על המנהרות כמו שנלחמתי על כיפת ברזל״, הבהיר פרץ.



בתשובה לשאלה על היקף תקציב הביטחון הוא הוסיף כי השיח בנושא הוא פופוליסטי: "להעמיד טנקים מול קשישים ומטוסים מול ילדים זה לא הוגן. אני מתקומם נגד המצב שבו בכל פעם מדברים על קיצוץ מסתכלים על אנשי הקבע כאל סרח עודף. כשמפטרים 100 מפרי גליל מזעזעים אותנו ובצדק. גם ל-2000 מפוטרים מבין אנשי הקבע שתרמו את חלקם מגיע הכבוד הראוי".



כשנשאל האם הוא רואה עצמו מועמד לתפקיד ראש הממשלה, פרץ לא שלל את האפשרות ואמר שזה תלוי בנסיבות.



פרץ הביע סיפוק מהעלאת שכר המינימום, וטען כי מדובר במהלך שהוא החל בו. "ראש הממשלה, נפתלי בנט ויאיר לפיד - כולם התנגדו להצעה שהבאתי בפניי הממשלה להעלות את שכר המינימום. בסופו של דבר זה אושר כמהלך פוליטי, רווח לצרכי בחירות", הסביר פרץ. "אותי הנסיבות לא מעניינות. העיקר שמאות אלפי אנשים יקבלו תוספת של כמה מאות שקלים".



עוד הבהיר פרץ כי לא התנגד למועמדותו של עמנואל טרכטנברג כשר אוצר מטעם המפלגה. הוא ציין כי מדובר באדם עם ניסיון רב. "הוא מכיר היטב את ההשכלה הגבוהה שהיא מפתח חשוב לשינוי", הבהיר פרץ. הוא סיפר כי נפגש עם טרכטנברג לאחר המינוי ואמר לו מה הם הקווים האדומים שלו: "אם הוא יחליט להפריט כל דבר שזז, אתנגד לכך".



כמו כן, פרץ הביע תמיכה בהעלאת מיסים. "אני מעדיף העלאת מיסים ישירים על פני קיצוץ בקצבאות ובזכויות חברתיות. אין דבר יותר הגון בחלוקה אמתית של ההון הפוליטי מאשר מיסים ישירים", הסביר.