הסתיימה הערב (חמישי) הגשת הרשימות לכנסת ה-20. בבחירות הקרובות יתמודדו 26 רשימות, לעומת 34 בבחירות הקודמות. 



הרשימה הראשונה שהתייצבה כבר אתמול בפני ועדת הבירות היתה המחנה הציוני, בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני. אחרונה להגיש את רשימתה הייתה מפלגת ש"ס, שביקשה להיקרא: "ש"ס, התאחדות התספרדים-תנועתו של מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל". גם מפלגת יחד, בראשות אלי ישי, שנרשמה הערב בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים גו'בראן, אמרה כי היא ממשיכת דרכו של הרב עובדיה יוסף.



נציג ש"ס, ח"כ יצחק כהן, אמר: "אנחנו תנועתו של מר"ן הרב עובדיה יוסף, ש"ס הוקמה כדי להחזיר עטרה ליושנה, והיא אכן הצליחה במשימה". כמו כן, הוא אמר לשופט ג'וברן כי משימתה העיקרית של ש"ס היא לפעול למען השכבות העניות ובייחוד למען 30% מאזרחי ישראל, אותם הגדיר שקופים.




שקד ואלקין. צילום: מרק ישראל סלם



הרשימות המתמודדות הן: 
הליכוד בראשות ביבי נתניהו, כולנו בראשות משה כחלון, הבית היהודי בראשות נפתלי בנט, יש עתיד בראשות יאיר לפיד, המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, יחד בראשות אלי ישי, תנועתו של מר"ן הרב עובדיה יוסף זצ"ל,  מרצ- השמאל של ישראל, עלה ירוק-גאה בבחירה שלי, תומכי מפלגת הדמוקראטורה, הפירטים-הפתק הלבן, כולנו חברים- ננח, אור, הרשימה המשותפת (חד"ש-רע"מ, בל"ד, תע"ל), ובזכותן- חרדיות עושות שינוי, יהדות התורה והשבת אגודת ישראל- דגל התורה, מנהיגות חברתית, נבחרת העם (הזמנית), מגנים על ילדינו מפסיקים להאכיל אותם פורנו (רשימה זו הגישה רק מועמד אחד לכנסת), שכירות בכבוד. 

הרשימה בעלת השם הארוך ביותר היא: "פרח-שפע, ברכה, חיים ושלום, נץ- המהפך בחינוך, דיור, צה"ל ושלום אמיתי", שהגישה חמישה מועמדים לכנסת. עוד מתמודדות: שתי רשימות ערביות, האחת בשם התקווה לשינוי- אלאמל לתעייר, ורשימה נוספת הנקראת הרשימה הערבית. בנוסף מתמודדות, רשימת הירוקים- לא שמים ז', מפלגת כלכלה בראשות האחים גולדשיין וש"ס- התאחדות הספרדים, 
 
לגבי חלק מהרשימות, אלה שלא יוצגו בכנסת היוצאת, צריכה ועדת הבחירות המרכזית להחליט איזה אותיות לתת להן, משום שבבנק האותיות הפנויות של ועדת הבחירות, נותרו רק שש אותיות. מפלגת כלכלה בראשות האחים גולדשיין, הודיעה שהיא מוותרת על אות משלה, אולם השופט ג'ובראן אמר שזה לא יקרה בבחירות האלה. 


רשימת ש"ס. צילום: מרק ישראל סלם
 
היום הוגשה לועדת הבחירות המרכזית עתירה לפסול את מועמודותה של ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת, העתירה הוגשה ע"י ישראל ביתנו, ועתירה דומה תוגש ע"י הליכוד. על פי חוקי הבחירות, בקשה לפסילה אישית, אם היא מאושרת במליאת והעדה, עוברת באופן אטוטומטי לבחינה שיפוטית של ביהמ"ש העליון, בהרכב של 9 שופטים. בבחיירות הקודמות נפלסלה ח"כ זועבי מלהתמודד, אולם ביהמ"ש העליון קבע פה אחד כי היא רשאית להתמודד.