״מדיניות ההכלה אותה מיישמת ישראל מונעת מהרצון להשיג שקט בטווח הקצר, אך היא תפגע בביטחון ובהרתעה בטווח הרחוק״, כך אמר היום שר החוץ אביגדור ליברמן, בביקור בהר בנטל ברמת הגולן. 

לדבריו, גם החמאס ברצועת עזה וגם ארגוני הטרור הפועלים מסיני עוקבים בדריכות אחרי התגובה של ישראל לתקרית הירי בצפון. "הכלת האירוע על ידי ישראל תדרבן את חיזבאללה להוציא פיגועים נוספים גם בגזרת לבנון וגם בגזרה הסורית". 
ליברמן הוסיף כי חיזבאללה פועל להפוך את החלק הסורי של רמת הגולן למוצב קדמי על מנת להוציא משם פיגועים נגד ישראל ולהפוך את המציאות באזור זה למציאות הדומה לזו שבדרום לבנון.

אתמול כתב שר החוץ בדף הפייסבוק שלו כי חוסר התגובה מול חיזבאללה הוא הסכמה לכללי המשחק שלהם. "מי שאומר שצריך 'להכיל' את הארוע ולחכות אומר שבפועל ישראל מאפשרת לחיזבאללה לבנות כח גם בגבולנו עם סוריה ולהביא לשם מחבלים וכמויות גדולות של נשק קטלני כדי שיוכלו לפעול נגדנו משם בכל זמן נתון".



ליברמן עקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזכיר את מבצע צוק איתן כשהזהיר את חיזבאללה שלא לנסות את ישראל. "מי שנותן את עזה ואת מבצע 'צוק איתן' כדוגמא", כתב ליברמן, "נותן בדיוק את הדוגמא ההפוכה להרתעה ולמה שצריך לעשות מול ארגוני הטרור". והוסיף: "רק השבוע ראינו את ניסוי הטילים שערך החמאס ובשבועות שלפני כן ראינו את מצעדי החמאס שבהם הם הציגו את כלי הנשק המתקדמים שהם בונים נגד ישראל. זו לא הרתעה אלא עצימת עיניים". 


הוא הוסיף: "לתוצאה הזו בדיוק התנגדתי ב'צוק איתן' והיום אנחנו רואים איך אחרי שנים שהחיזבאללה באמת היה מורתע בגלל מה שהוא ספג מישראל במלחמת לבנון ה-2, איך ההרתעה הזו נסדקה בגלל מה שהוא ראה שקרה ב'צוק איתן' ואם לא נגיב גם עכשיו בצורה הנכונה התודעה הזו רק תתחזק ותתקבע אצל ארגוני הטרור, שישראל לא מכריעה את הטרור. כי גם הם יודעים שמילים והצהרות לא מכריעים טרור, אלא רק פעולה קשה ונחושה שממוטטת את יסודות הטרור".