ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב היום (שישי) לסיפורים סביב הכסף ממיחזור הבקבוקים בבית ראש הממשלה. 



נתניהו האשים בפייסבוק גורמים מובילים בתקשורת, שמנסים, לטענתו, להפיל את שלטון הליכוד בהנהגתי ולהחליפו בממשלת שמאל בראשות ציפי ובוז׳י. "תוך כדי המצב הביטחוני בגבול הצפון, והדהירה של איראן להסכם גרעיני רע שיסכן את ביטחונה של ישראל, סוקרה בהבלטה השאלה 'הקיומית': מיחזור בקבוקים במעון ראש הממשלה", כתב ראש הממשלה.



נתניהו שב וטען, כפי שנמסר משוברות משרד ראש הממשלה אתמול, כי מדובר בסיפור ממוחזר, ישן ומנופח. "תשאלו איך אירוע זניח מלפני כמה שנים הפך לכותרות ענק שליליות דווקא ערב בחירות? התשובה פשוטה. בתקשורת הישראלית פועלים גורמים רבי עוצמה אשר מאמינים במחזור, אך לא של בקבוקים, אלא של השיטה הפסולה לנגח אותי דרך הכפשות מגמתיות ומעוותות נגד רעייתי במטרה להפיל את שלטון הליכוד בראשותי".


"הם עושים זאת", כתב יו"ר הליכוד, "משום שהם יודעים כי בנושאים החיוניים לעתיד המדינה, ובראשם מי ישמור על ביטחון אזרחינו וילדינו, רוב גדול של הציבור הישראלי תומך בי ובליכוד ובדרכנו התקיפה והאחראית. על כן הדרך לנסות להפיל את הליכוד בהנהגתי, היא להסיח את הדעת מהנושא המרכזי בבחירות: מי ינהיג את העם והמדינה, ממשלת ליכוד רחבה וחזקה בראשותי, או ממשלת שמאל חלשה וכנועה בראשות ציפי ובוז׳י".

"הסחת דעת, הכפשות מגמתיות בלתי פוסקות נגד רעייתי והשחרת דמותה ואישיותה, פגיעה בי ובמשפחתי - כל האמצעים כשרים בתקופת בחירות. אבל דבר אחד הם לא לוקחים בחשבון: שהציבור הישראלי יותר חכם ממה שהם חושבים", כתב נתניהו.

אתמול פרסם עיתון "הארץ" תחקיר לפיו רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, לקחה את כספי פדיון הבקבוקים למחזור במעון ראש הממשלה מאז 2009 ובמשך ארבע השנים הראשונות לכהונתו השנייה של נתניהו. בתחקיר נטען כי הזוג נתניהו השיב למדינה 4,000 שקל לפני כשנתיים, לפי אומדן של 1,000 שקל לשנה. אולם עולה כי השווי האמיתי מוערך בכ-20 אלף שקל יותר. 
 
בנוסף, בחדשות ערוץ 2 נחשף אמש כי משרד ראש הממשלה הוציא במשך כשנתיים כ־100 אלף שקל על בקבוקי שתייה אלכוהוליים. מחשבוניות שהגיעו לידי ערוץ 2 עולה עוד כי רק בשלושת החודשים בסוף 2010 נרכשו בקבוקי שתייה שונים ב־50 אלף שקל.

במקביל, מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, הודיע אתמול כי העביר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את הטיפול בעניינה של הגברת נתניהו, בין היתר בנושא כספי פדיון הבקבוקים במעון ראש הממשלה שגברת נתניהו שלשלה לכיסה. 

הסיבה לכך לפי המבקר היא היותה של שרה נתניהו ״אדם פרטי שאינו מוגדר כגוף מבוקר״. לפי המבקר, באחריותו של היועץ לקבוע אם מדובר בעבירה פלילית.

ממשרד המשפטים נמסר כי כבר ביוני 2014 סוכם בין היועץ המשפטי למבקר המדינה כי ימשיך המבקר במלאכתו ויעיין בחומרים הקשורים בין היתר לרהיטי הגן והבקבוקים במעון ראש הממשלה, ואם יראה בכך צורך, יעביר לטיפולו של היועמ"ש, אך הוא עודנו ממתין לדוח המבקר.