האם ב"מחנה הציוני"  מסירים את הכפפות?  יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג תקף הבוקר (שבת) את ראש הממשלה נתניהו על רקע פרשת פקדון הבקבוקים של רעייתו שרה נתניהו ואמר כי "נתניהו מתחבא מאחורי בקבוקים ריקים".



באירוע שבתרבות שהתקיים בחולון הוסיף הרצוג  כי "ביבי עסוק בהאשמות, זורק אחריות על ראשי ממשלה קודמים ועל התקשורת הישראלית, מתחבא מאחורי הפחדות בלתי פוסקות - בל אסור לשכוח – הוא ראש הממשלה כבר שש שנים והאחריות למצוקת הדיור, לילדים הרעבים ולמצבה החמור של מדינת ישראל  בעולם היא עליו". 



נתניהו: "פרשת הבקבוקים - הסחת דעת מהשאלה מי ינהיג את המדינה"

הרצוג הוסיף כי " בשנים בהן מכהן נתניהו בית בישראל הפך לפנטזיה בלתי אפשרית עבור זוגות צעירים ומשפחות. חצי מהשכירים במשק, אנשים עובדים ומתפקדים – לא גומרים את החודש עם משכורת חודשית של פחות מ-6000 שקלים. כאשר כל ילד שלישי גדל רעב – ראש הממשלה חייב לקחת אחריות וללכת הביתה. זו לא ציונות ולא אהבת ישראל – זו שרידות פוליטית וזריקת אחריות ולאזרחי ישראל מגיע ראש מממשלה חדש ומנהיגות אחרת, יוזמת ואחראית".

גלאון: "על היועמ"ש לפתוח בחקירה נגד נתניהו" 

בהמשך האירוע, כאשר נשאל הרצוג על האירועים האחרונים בין ישראל לארה"ב אמר "לא ייתכן שראש ממשלה מתנהג בחוסר אחריות וזלזול כלפי נשיא ארה"ב רק למען אינטרסים פוליטיים קטנוניים.  היחסים עם ארה"ב חיוניים להגנתה וביטחונה של מדינת ישראל, היא זו שמילאה את מחסני התחמושת שלנו ב'צוק איתן' והידידות איתה מעניקה לישראל עצמה אסטרטגית וביטחונית חיונית. נתניהו נכשל גם בשמירה על הביטחון האישי של אזרחי ישראל. הוא מוביל אותנו לבידוד בלתי נסלח בין אומות העולם ומעודד בפועל את הצעדים החד צדדיים המסוכנים של הפלסטינים"

בתוך כך קראה היום  יו"ר מרצ, זהבה גלאון ליועץ המשפטי לממשלה לפתות בחקירה דחופה נגד ראש הממשלה נתניהו בחשד לגניבת כספי ציבור בפרשת מיחזור הבקבוקים ואמרה: "אם יש אמת בטענות על נתניהו להסיר את מועמדותו וללכת הביתה". 
גלאון הוסיפה: "השתיקה של נתניהו והסירוב שלו להתייחס באופן ענייני לטענות בנוגע לשימוש שלא כחוק בכספים הם מה שגורר את שרה נתניהו למוקד הדיון הציבורי. הוא מסתתר מאחוריה במקום לקחת אחריות ציבורית על המעשים שלו כראש הממשלה במעון ראש הממשלה. נמאס מההתחמקויות המבישות ועוד יותר נמאס שראש הממשלה מפקיר את אשתו ומרסק את המוניטין שלה כדי להתחמק מההשלכות הפליליות והפוליטיות של מעשיו. אם בדיקת המבקר/היועמ"ש תמצא שהטענות נכונות הוא חייב להסיר את מועמדותו לראשות הממשלה".