בני בגין, שחזר לפעילות פוליטית ושוריין בליכוד במקום ה-11, הביע היום (ראשון) בראיון ראשון לרזי ברקאי בגלי צה"ל מאז החליט על חזרתו, תמיכה בנסיעת ראש הממשלה נתניהו לנאום בפני הקונגרס בוושינגטון, דוחה את "מתקפת הבקבוקים" על משפחת נתניהו, אומר כי לא הובטח לא תפקיד שר בממשלה ומסביר כי בניגוד לקמפיין הליכוד, בעיניו "המחנה הציוני" הוא ציוני אך טועה.



בראיון סיפר בגין כי לאחר שקיבל בשבוע שעבר הצעה משר הביטחון לשריון בליכוד, הוא התייעץ במשך שעות אחדות עם חברים קרובים ועם בני משפחה בטרם קיבל את ההחלטה. "עובדה שלא עניתי בחיוב מייד לפנייתו של חברי שר הביטחון בוגי יעלון. בקשתי שהות לחשוב. לא היה זמן רב. צריך היה להתגבר על כמה עכבות, מחשבות. התייעצתי משך שעות אחדות עם חברים קרובים, בני משפחה. אני חושב שההסכמה הכללית לא רק של בני משפחה אלא של אלה שידעו על הפנייה היתה בסופו של דבר פשוטה. למרות זאת ולמרות זאת זה הדבר שצריך עכשיו לעשות. כל זה היה מהיר. ביום שני בצהריים לפני הטלפון של בוגי לא העליתי זאת בדעתי".



בגין אמר כי הוא מתנגד ליוזמות לפגוע בבית המשפט העליון, ובאשר לעמדתו המדינית, לנוכח העבודה שראש הממשלה נתניהו לא חזר בו מנאום בר אילן שבו הכיר ברעיון שתי מדינות לשני עמים, אמר: "אין לקבל ריבונות זרה מערבית לירדן. יש כאן בעיית ביטחון יסודית. אני רוצה להזכיר לאלה ששכחו. ראש המשלה יצחק רבין התנגד למדינה פלשתינית. הוא דבר על הסכם קבע במסגרתו תקום ישות פלשתינית שהיא פחות ממדינה. אני אומר לא לריבונות זרה מערבה לירדן וזכות ליהודים לשבת בארצם".



בגין נשאל, לאור קמפיין הבחירות של הליכוד, האם "המחנה הציוני" וכן יצחק הרצוג וציפי לבני, אינם ציונים בעיניו, כפי שטוען קמפיין הליכוד וענה: "'המחנה הציוני' חלילה. אני לא מעניק ציונים על ציונות או ציונים לציונים. אדם שמכריז על עצמו ציוני ברוך הבא. אני חושב שהם ציונים שוחרי טוב. הם טועים טעות מרה".



הוא הסביר כי להבדיל מאיומים שמקורם חיצוני, כמו הגרעין האיראני, "ישנו איום מסוג אחר. והוא איום ביוזמה עצמית, תוצרת כחול לבן, מצד אנשים טובים. כוונותיהם טהורות. הם חשים שמוכרחים לעשות משהו. קפאון, מצב לא טוב, ומציעים תרופה שהיא מזיקה יותר מן המצב הנתון. "אנו יודעים על הנהגת המחנה הציוני שזו תוכניתם. הם יודעים שאין כל סיכוי להגיע להסכם שלום עם אבו מאזן. מסקנתם שצריך באופן חד צדדי לשנות את המצב ולהפקיר חלק גדול של יהודה ושומרון לידי ארגוני טרור. מי שאומר שכיבוש משחית. שהקפאון בלתי נסבל וצריך לעשות משהו ואנו יודעים את יחסו המקורי ליהודה ושומרון. הם כבר מכריזים שנים שהקלפים האלה חורכים להם את האצבעות. לחנוק את הישובים על גב ההר. התכנית רעה לעם ישראל".



על נסיעת נתניהו לנאום בפני הקונגרס בארצות הברית אמר: "במרץ עומדת ליפול הכרעה על גורל ההסכם בין המעצמות לאיראן. אני חושב שזו חובתו של ראש הממשלה מול איום חמור מאוד על מדינת ישראל לעשות כל מה שהוא יכול כדי למנוע את זאת. המחלוקת היא סוגיה חשובה אבל מעצמה רואה את הדברים אחרת מאשר מדינה קטנה בשכונה הגרועה שבה אנו חיים".



בעניין פרשת "הבקבוקים" נשאל בגין האם לדעתו משפחת נתניהו לא מנהלת אורח חיים נהנתני מדי, במיוחד לאור אורח החיים הצנוע שהוא מנהל. "נו באמת", השיב בגין. "אני לא מכיר זאת. אני מכיר את משפחת נתניהו. אנו ביחסים טובים. כמובן לא רק עם ראש הממשלה גם עם רעיתו. אבל לא זו השאלה האמיתית. השאלה מה עושים עם הערות אלה ואחרות. עם ביקורת זו ואחרת חודש וחצי לפני הבחירות. אני צריך לומר בצער שמערכת הבחירות הדרדרה מוקדם ממה שחשבתי".



בגין הוסיף כי "כל דבר שמישהו חושב שראוי לבדיקה ייבדק. לשם כך קיים המוסד החשוב של מבקר המדינה. אבל אי אפשר להתעלם, שישה שבועות לפני הבחירות, מההקשר הברור של התאריך.



ולבסוף אמר כי ראש הממשלה לא הבטיח לו תיק בממשלה הבאה: "ראש הממשלה לא יכול להבטיח. אנחנו קודם כל צריכים לנצח. ראש הממשלה צריך להרכיב קואליציה יציבה לארבע שנים לא לשנתיים. ראש הממשלה ביום חמישי כך הוא אמר בנדיבות רבה שאני הייתי בין אלה שסייעו לו מאוד בקבלת החלטות חשובות בתחום המדיני. אני חושב שהדעת הנותנת על פי דבריו שהוא ירצה לחדש את ההתייעצויות האלה".




.


.