הביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עמדה במוקד הראיון שהעניק היום (שני) שר המדע והחלל לשעבר, יעקב פרי, ממפלגת "יש עתיד" לדנה סומברג באולפן הבחירות של מעריב. הוא סיפר כי הוא מרגיש שנתניהו הוליך אותו שולל לאחר שהאמין בו תקופה ארוכה והתפכח.



לאור העדויות בנוגע לפרשת הבקבוקים ולפרשת ביבי-טורס, קרא פרי בראיון לבדוק את הנעשה במעון ראש הממשלה בטענה ש"אנו עדים לתופעות, פרסומים ודוחות לפיהם לכאורה יש דברים מקולקלים". עם זאת הוא הוסיף כי הוא "מאחל לראש הממשלה ולרעייתו שהדברים ימצאו חסרי שחר, אך זה לא נראה כך". הוא הסביר כי יש צוות מאוד גדול של אנשים במשרד ראש הממשלה ובבית ראש הממשלה שטוענים כנגד הזוג נתניהו. "קשה להאמין שהכל עורבא פרח", סיכם.



על ״פרשת "העמותות 2" במסגרתה טוען הליכוד כי אזרחים זרים מממנים את המחנה הציוני ועוברים על חוק הבחירות אמר פרי: "מדובר בקמפיין ליכודי שקשה לי להאמין שיש בו ממש. קשה לי להאמין שהיועצים המשפטיים של המחנה הציוני יאפשרו קבלת כספים שלא כדין".



בנוגע לנתניהו הסביר פרי: "טעיתי בשיפוט כלפי ראש הממשלה. נפגשתי אתו הרבה פעמים וחשתי לרגעים כי שכנעתי אותו לעשות מהלך מדיני שאני מאמין קריטי למדינת ישראל. נתניהו הוליך אותי ואת הציבור שולל. לביבי היתה הזדמנות היסטורית למהלך מדיני אך הוא לא רצה או לא היה יכול או שניהם". פרי אף הזכיר כי במהלך "צוק איתן" הצהיר נתניהו כי נפתח אופק מדיני אך בפועל הוא לא עשה דבר. "כהונתו של נתניהו היא סחיבת זמן: הוא לא עשה כלום ולא יזם כלום, גם בנושא המדיני וגם בנושאים אחרים.", סיכם.



בשלב השאלות הקצרות הודה פרי כי הברית עם נפתלי בנט ו"הבית היהודי" הייתה טעות, הביע תמיכה בהגבלת שכר הבכירים ובשחרור מחבלים בצמוד למהלך מדיני, ואמר כי הוא מתנגד לזכות השתיקה של נבחרי ציבור.



בחלק השאלות האישיות הוא סיפר כי השבר הגדול בחייו היה רצח רבין, ורגע השיא – הנישואים לאשתו הנוכחית. הפעם האחרונה שהוא ניגן בחצוצרה היתה בקיבוץ בארי במהלך "צוק איתן". הוא לא אוכל גלידת פיסטוק, רק שוקולד, והכריז כי התפקיד בו יהיה מעוניין בממשלה הבאה הוא יושב ראש ועדת החוץ והביטחון.