יועץ התקשורת איל ארד, ששמו הוזכר בעתירה שהגישה מפלגת הליכוד, בנוגע לקשר שבין ארגון V15 לבין מפלגת העבודה, שלח היום (שלישי) מכתב נזעם ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן.



"עתירת הליכוד, תוך שגיאות עובדתיות רבות, הגיעה במטרה ברורה לקדם את מטרותיה הפוליטיות, גם במחיר קיפול של זכויותיי החוקתיות ופגיעה בשמי הטוב", אמר ארד במכתבו. "העתירה היר ניסיון השתקה בוטה של גופים אזרחיים ושל אזרחים פרטיים באמצעות הפחדה משפטית והכפשה אישית מפורשת ומרומזת במטרה ברורה להחניק כל ביקורת נגד השלטון ערב בחירות".

בהמשך דבריו כתב יועץ התקשורת: "לפיכך, דינה של העתירה להידחות ויש לחייב את העותרת במלוא ההוצאות על שימוש בהליכי משפט למטרות פסולות שתכליתן פגיעה אנושה במשטר הדמוקרטי. על כגון אלה אמרו חז"ל 'טובל ושרץ בידו'".
בהמשך המכתב, התייחס ארד לטענות שהועלו נגדו על ידי הליכוד: "עומדת לי הזכות להתנגד לשלטון הנוכחי ולפעול להחלפתו – בוודאי בדרך של בחירות - גם אם אין הדברים נושאים חן בעיני מפלגת הליכוד, העומד בראשה ושלוחיהם. אינני רואה כל צורך או סיבה להצטדק על כך – אדרבא, אני מצהיר בריש גלי על התנגדותי לבחירתם מחדש של מפלגת הליכוד ושל מר נתניהו, מאחר והם פועלים בניגוד לערכים שבהם אני מאמין ובניגוד לדעות שבהן אני אוחז, ערכים ועמדות שלהם שותפים רבים מאזרחי המדינה, ואני עומד על זכותי להחזיק בדעות אלה, לבטא אותן בפומבי, לפרסמן ברבים, ולפעול להגשמתן בין השאר בדרך של התאגדות עם אנשים נוספים, כשם שאני עושה מזה שנים רבות ובדרכים שונות – כולן חוקיות".

ארד המשיך לתקוף את ראש הממשלה: "הנה, לשיטת הליכוד, שלוחיו והעומד בראשו, מר נתניהו, די בכך שאזרח לא יגלה אהבה יוקדת למנהיג הדגול כדי לשלול את זכויותיו החוקתיות, כנהוג בצפון קוריאה או שמא באיראן. גלוי לעין כל כי רק על כך יצא קצפו של מר נתניהו, ושהוא מתקומם על כך שיכול אזרח חופשי להתנגד לו, להתנהגותו ולמעשיו. אלא שלמרבה צערו, זעמו של מר נתניהו על כך שאין אוהבים אותו אינו יכול לשמש כעילה בדיון זה.
בסיום דבריו, מעלה ארד טענה חמורה נגד נתניהו: "מוזר שמי שמעלה את הכפשה זו וטענות על מימון זר "ממקורות עלומים", הוא מר נתניהו, שהרי מר נתניהו עצמו הוא שהציע לי, בעת שהייתי מקורב לו, ב-1994, לחזור ולעבוד בשירותו בשכר מלא, שאותו ישלם איש עסקים זר ועלום שם, ובלבד שלא אדבר על כך עם איש כדי שלא נסתבך, כלומר הצעה בלתי חוקית שאותה דחיתי בשאט נפש.
"בסיכומו של דבר, דין העתירה נגדי להימחק, ויש לקוות שנציגי הליכוד לא ישובו לניסיון הנואל לרמוס את זכויותיי כדי לשרת את עניינם הפוליטי. ייטיבו לעשות אם במקום לנסות ולהשתיק את הביקורת נגדם יתנו לציבור תשובות ברורות ויעמדו למשפט הבוחר כמצוות הדמוקרטיה".