גובר הלחץ הפוליטי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לוותר על הנאום שהוא מבקש לשאת בפני הקונגרס בארצות הברית, שבועיים לפני הבחירות בישראל. "אנחנו בעיצומו של פיגוע מדיני מתגלגל" הזהירה ח"כ יחימוביץ. 
 
בבוקר שלאחר הודעת סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כי יעדר מנאום נתניהו, קורא יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, המשתתף בועידת הביטחון הבינלאומית במינכן, לראש הממשלה להודיע על ביטול נאומו בקונגרס.
 
הרצוג אמר כי "בשיחות שקיימתי עם מנהיגים רבים מאירופה ומארצות הברית עולה זעם גדול על כך שנתניהו הסית את הדיון על הגרעין האיראני לצרכים פוליטיים, והפך אותו לעימות עם נשיא ארה"ב".
 

 "הגיע הרגע שבו ביבי חייב להודיע על ביטול נאומו בקונגרס. הנאום הזה שנולד בחטא כהפקת בחירות מסכן את בטחון אזרחי ישראל ואת היחסים המיוחדים בין ישראל לארה"ב", הדגיש הרצוג. בועידה משתתפים גם סגן הנשיא ג'ו ביידן ומזכיר המדינה של ארצות הברית ג'ון קרי. הרצוג ישא הערב נאום בפני מליאת הועידה במינכן.
 
לפיד: "ביבי הצליח להסתכסך גם עם הבית הלבן וגם עם הקונגרס"


קריאה דומה השמיע היום יו"ר יש עתיד יאיר לפיד באירוע "שבת תרבות" בקריית ביאליק. "ראש הממשלה מוביל לפגיעה קשה ביחסים האסטרטגים של ישראל עם ארה"ב. ביבי הצליח להסתכסך גם עם הבית הלבן וגם עם הקונגרס. זה אקט פוליטי שכל מטרתו לקושש עוד כמה קולות בבחירות", אמר לפיד.
 
גם יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה באירוע "שבת תרבות" בכפר סבא לבנימין נתניהו לבטל את נאומו בקונגרס האמריקני. גלאון שוחחה אמש עם גורמים מדיניים בכירים, שמסרו שאם נתניהו ידחה את נאומו יוזמן ראש הממשלה שייבחר לשאת נאום לאחר הבחירות.
 
 "אני קוראת לנתניהו להודות בטעות הדיפלומטית הקשה שיצר הביקור המתוכנן שלו בארה"ב, ולהודיע על ביטול הנאום בקונגרס לפני שזרם המחרימים והנפקדים רק יגבר", הדגישה גלאון.
 
למתקפה על נתניהו הצטרפו הבוקר במשותף גם חברות הכנסת ציפי לבני ושלי יחימוביץ (המחנה הציוני) לבני ויחימוביץ' קיימו הבוקר ראיון משותף בשבתרבות.
 
לבני: "נתניהו חושב על טובתו האישית ולא על טובת המדינה" 


"אנחנו בפיגוע מדיני מתגלגל, אפילו רשת פוקס יוצאים נגד נתניהו – במדובר באצבע בעין של נשיא ארה"ב", הזהירה ח"כ יחימוביץ. אני קוראת לנתניהו לוותר על הנאום בקונגרס, זהו בונוס פוליטי מפוקפק שגורם לקרע עמוק עם הממשל האמריקאי, אם הוא (נתניהו) חושש שילעגו לו אני מתחייבת בפניו שאם ייעשה את המהלך הנכון ויבטל את ההופעה, אנחנו לא נשתף זאת בקמפיין פוליטי". 
לבני אמרה " סגן נשיא ארה"ב לא יישב במקום המיועד לו בנאום הקונגרס ודבר זה מראה עד כמה במקרה של הנאום נתניהו חושב על טובתו האישית ולא על טובת המדינה. יש ראש ממשלה שמתפוצץ מצחוק שהוא רואה צעירים ועניים, הוא צוחק גם שהוא על הידרדרות היחסים עם ארה"ב מתפרקים, אני רוצה שהאזרחים שהולכים לקלפי יזכרו את התמונה של נתניהו עם הכירבולית על הספה וצוחק על עליהם".
 
לבני התייחסה גם לפרשיות ההטרדות המיניות בצמרת המשטרה: "הגיע הזמן שתהיה שרה  לביטחון הפנים, יש תהליך של ניקוי, לא רק בעניין המשטרה, גם בשחיתות וגם בנושא ההטרדות.