מהומה פרצה היום (ראשון) במהלך נאומו של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, באוניברסיטת תל אביב. עשרות תלמידים מהמגזר הערבי ופעילים תומכי מרצ נטשו את האולם במחאה על מה שכינו: "דבריו הגזעניים והלאומניים".



נפתלי בנט באוניברסיטת ת"א

בנט נאם בפני מאות תלמידי תיכון יהודים וערבים בכנס מטעם המרכז להעצמת האזרח ומשרד החינוך. הוא הודיע כי ח"כ איילת שקד תהיה מועמדת מטעמו לתפקיד השרה לביטחון פנים בממשלה הבאה, וקרא לאכוף ביתר שאת את הביטחון ואת החוק בישובים ערבים במדינה.



"כבר מעל עשור שביטחון הפנים במדינת ישראל מידרדר במקומות מסוימים. מי שניסה לטייל בנגב בשנים האחרונות יודע שהוא לא יכול להשאיר אוטו ליד המכתש הקטן, או ליד אחד הנחלים, כי בוודאות יפרצו לתוך האוטו ויגנבו", אמר בנט והזכיר לנוכחים כי "גם בפתח תקווה וגם בגליל גונבים לחקלאים את הטרקטורים".




הקהל בנאומו של בנט. צילום: מורן ויזל



בשלב זה החלו עשרות צעירים ערבים ותומכי מרצ לקום ולעזוב את האולם, תוך מחאה קולנית, בעוד שתומכי בנט מעודדים אותו בקול רם. בנט פנה לעבר הצעירים שהחלו לנטוש את האולם ואמר: "זה תמיד הדרך של השמאל לברוח, תברחו, אנחנו לא בורחים! מי שרוצה לברוח שיברח, מי שרוצה להישאר ולהילחם יישאר ויילחם".



אחת הצעירות, בת העדה הדרוזית, ניגשה אל בנט ואמרה לו כי נפגעה באופן אישי מדבריו. בנט שוחח אתה וקרא לעבר הצעירים הנזעמים "אחיי בשמאל, בלי אלימות, אנחנו דמוקרטיה, הכל נאמר במילים, אף פעם לא באלימות".  לאחר מכן התאספו התלמידים שנטשו את הנאום מחוץ לאולם והמשיכו בקריאות מחאה.



בתום הכנס, בו השתתפו כ-1,000 תלמידי י"ב מכל רחבי הארץ שיצביעו בבחירות הקרובות לראשונה, בוצע עליו ענו כמחצית מהתלמידים: 99% מבעלי זכות הבחירה אמרו שבכוונתם לממש את זכות הבחירה בבחירות הקרובות. 36% מתכוונים להצביע למחנה הציוני, 12% לבית היהודי, 11% לכולנו בראשות משה כחלון, 10.3% למרצ, 9% ליש עתיד ו-9% בלבד לליכוד.