ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב  (שני) לסערה סביב נאומו הצפוי בקונגרס האמריקאי בחודש מרץ והדגיש  כי הוא מתכוון לנסוע ולנאום כמתוכנן: "אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני הקונגרס והעם האמריקאי.  מיום הקמת המדינה ועד היום היו כבר חילוקי דעות בנושאים מהותיים בין ישראל והממשל האמריקאי , והיחסים נותרו איתנים. כך יהיה גם הפעם". נתניהו הדגיש כי "לא מדובר בנושא פוליטי, זה נושא קיומי. וכך אני מתייחס אליו". 
 
 בכנס השקת קמפיין הליכוד בשפה הרוסית באוניברסיטת בר אילן התייחס נתניהו להסכם המסתמן עם איראן: "בשעה שישנם כאלה שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן אשר יסכן את קיומה של ישראל. לפי הדיווחים שמגיעים אליי, ההסכם הזה יאפשר לאיראן תוך שנים ספורות יכולת לייצר עשרות פצצות גרעין. כראש ממשלת ישראל חובתי לעשות הכל כדי למנוע הסכם מסוכן זה".
 
 מנגד התייחס גם נשיא ארה"ב ברק אובמה לנושא והודה כי הוא ונתניהו לא רואים עין בעין בנושא הגרעין האיראני: "זה לא הגיוני לפגוע בשלב זה במגעים עם איראן, כפי שנראה שנתניהו עושה", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "לי ולנתניהו יש חילוקי דעות עמוקים לגבי ההסכם. מה בוער לו? האפשרויות האחרות הן מועטות ולא טובות", הבהיר הנשיא.

הנאום המתוכנן : שבועיים בדיוק לפני הבחירות בישראל


מוקדם יותר היום דיוחו גורמים רשמיים בישראל לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוקל לערוך שינויים מהותיים בביקור המתוכנן שלו בארצות הברית.  
ההתלבטות של נתניהו הגיעה  ככל הנראה על מנת לשכך מעט את הסערה שנוצרה בעקבות ההזמנה שקיבל מג'ון ביינר,  יו"ר בית הנבחרים מהמפלגה הרפובליקנית בארה"ב. ההזמנה קיבלה ביקורות רבות הן בישראל והן בארצות הברית, שכן מדובר על דרך בה נעקף הנשיא, ברק אובמה, שלא ידע על ההזמנה ולא עודכן.
נתניהו, על פי טענתו, מעוניין להגיע ולנאום בשלושה במרץ על מנת לדבר על תוכנית הגרעין של איראן. התאריך עצמו מהווה בעיה כיוון שמדובר ב-3 במרץ, שבועיים בדיוק לפני הבחירות בישראל. הרפובליקנים מתנגדים לדרך בה אובמה מטפל במשבר הגרעין וחוששים מהסכם שייתן לאיראנים את האפשרות לייצר פצצה.

 
נתניהו בודק אופציה: נאום בלי תקשורת 


כתוצאה מהביקורת, מנסים כעת למצוא את הדרך לקיים את הביקור אך "להוריד פרופיל". אחת האפשרויות הן כי נתניהו ינאם ללא כלי תקשורת באולם ולא בפריים טיים, על מנת להוריד מהנפח של הביקור. נתניהו שוקל גם, על פי המקורות, לנאום רק בכינוס של איפא"ק שמתוכנן לו באותו הזמן.
מקורב לראש הממשלה אמר: "הנושא היה בדיון השבוע על שולחנו של נתניהו. יש כאלה שחושבים שהוא צריך לוותר על הדיבור. אחרים טוענים כי הוא צריך ללכת עם הנאום הזה כעת עד הסוף". 

בעקבות הדיווחים, מסרו גורמים המקורבים לראש הממשלה כי "הפרסום ברויטרס לא נכון, הוא נחוש לנסוע לקונגרס". תגובת לשכת ראש הממשלה עדיין לא התקבלה.

סקר גלי צה"ל: 47 אחוזים מהציבור הישראלי חושב שראש הממשלה צריך לוותר על הנאום
 
מוקדם יותר, סקר שנערך על ידי גלי צה"ל הראה כי 47 אחוזים מהציבור הישראלי חושב שראש הממשלה צריך לוותר על הנאום, בעוד ש-34 אחוזים הסכימו איתו. ברויטרס נכתב כי "אם נתניהו לא ינאם עכשיו, הוא יראה חלש לבוחר הישראלי ומזה הוא חושש. מצד שני, זוהי הזדמנות עבורו להעלות שוב את הנקודה של איראן".

בסוף השבוע האחרון הודיע סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הוא צפוי להיעדר מנאומו מעורר המחלוקת של נתניהו בקונגרס , בגלל נסיעה שנקבעה לו במועד זה. 
 
כנשיא הסנאט, ביידן בדרך כלל נוכח במפגש של הקונגרס, אך הפעם לא יהיה במקום, לאחר שהבית הלבן האשים את נתניהו ואת הרפובליקנים בקונגרס על הפרת הפרוטוקול הדיפלומטי בכך שארגנו את הנאום מבלי לתאם זאת עם הממשל.