חודש ושבוע לפני הבחירות, נדמה כי מערכת הבחירות הנוכחית תישאר צמודה עד סופה, אלא אם כן יקרה משהו דרמטי במהלך התקופה הקרובה.



סקר של ערוץ הכנסת, שפורסם היום (שלישי) מצביע על כך שהליכוד, אשר נהנה בשבוע שעבר מעליה ברוב הסקרים, חוזר למצבו הקודם ועומד על 23 מנדטים, בדיוק כמו "המחנה הציוני", אשר כלפיו יש טענות על קמפיין רדום מדי ונשאר יציב על מספר המנדטים הנוכחי. 



מי שנמצאות בחלק השני של המנדטים ומחזיקות ב-12 מנדטים הן מפלגות הבית היהודי, הרשימה המשותפת ויש עתיד, אשר מתחזקת במנדט אחד יחסית לפעמים הקודמות. גם כולנו שוברת את מחסום 8 המנדטים ועלתה על פי הסקר לתשעה. לאחר מכן נמצאות יהדות התורה וש"ס עם שבעה מנדטים.

מי שעוד יכול להיות מעודד מהסקר הנוכחי היא מפלגתו החדשה של אלי ישי, יחד, אשר חברה כזכור עם עוצמה יהודית ועלתה לחמישה מנדטים. מי שצריכות להיות מודאגות מהסקרים הנוכחיים הן ישראל ביתנו ומרצ, שנמצאות כעת על חמישה מנדטים כל אחת, כמו בשבוע שעבר. על פי הסקר הזה, שאר הרשימות המתמודדות לכנסת ה-20 לא עברו את אחוז החסימה.

 
למרות הירידה בתמיכה בליכוד, דווקא בגזרת ראש הממשלה נדמה כי הציבור עדיין מעדיף את נתניהו כראש הממשלה, כשהפער בין השניים אף עולה. נתניהו זוכה ל-48 אחוזים, בעוד שהרצוג זכה ל-25 אחוזים בלבד.
 
לגבי השאלה הפוליטית הבוערת, לגבי התעקשותו של נתניהו לטוס ולנאום בקונגרס האמריקאי, אמרו 43% מהנשאלים כי על ראש הממשלה לבטל את נסיעתו, בעוד ש38% סבורים ההיפך. הסקר נערך בקרב 690 נשאלים וטעות הדגימה היא 3.6%.