ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקר מחר (רביעי) במכינה הקדם צבאית בעלי, הנחשבת כאחד המעוזים של "הציונות הדתית", והדבר מעורר חשש ותרעומת בבית היהודי. "נתניהו הולך על הראש שלנו כדי לקחת מאתנו מנדטים", אומרים הערב גורמים במפלגתו של בנט.



את הביקור יזמה ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אשר מקורבת לראש הישיבה, הרב אלי סדן, הנחשב לאחד הרבנים המוערכים ביותר בציונות הדתית ואף נחשב למקורבו של נפתלי בנט.



"בבחירות האלה הציונות הדתית היא זו שתכריע מי ינהיג את המדינה - נתניהו או בוז'י, המגזר הדתי לאומי חייב להבין כי אם הליכוד לא יהיה גדול מספיק אז תסריט הבלהות של ממשלת שמאל-ערבים יהפוך למציאות. מפלגות הימין הלאומיות יהיו בממשלה בכל מקרה שנתניהו ירכיב אותה. לכן עכשיו חשוב לדאוג שאכן זה מה שייקרה ומלאכת הרכבת הממשלה אכן תוטל על נתניהו", הסבירה ח"כ חוטובלי את מטרת הביקור.



בדיוק בשל כך מעורר הביקור חששות כבדים בבית היהודים, לאור הירידה הדרסטית שלהם בסקרים. "נתניהו הולך עלינו בכל הכוח. הוא מנסה לשכנע את ציבור מצביעי הימין שזה או הוא או בוז'י ושבנט בכל מקרה יהיה בממשלה שלו והדבר גורם לזליגת מצביעים מהבית היהודי", אמר הערב גורם במפלגתו של בנט.



כזכור, בעקבות כוונתו של בנט לנסות ולגייס לשורות מפלגתו את הכדורגלן אלי אוחנה, איים הרב סדן כי יילך מבית לבית וישכנע מצביעים לא לתת את קולם לבית היהודי. בנט ויו"ר סיעתו איילת שקד נסעו אז במיוחד אל הרב סדן וניסו לשכנע אותו לתמוך במהלך אך הוא נשאר דבק בהתנגדותו. לבסוף אוחנה עצמו הסיר את מועמדותו, אך מאז מלמדים הסקרים על ירידה תלולה בכוחו של הבית היהודי, ירידה הנובעת בין היתר מהקמפיין המוצלח של הליכוד.



פעילי מרצ יפגינו


מחר יקדמו את פני נתניהו בעלי פעילי מרצ ובראשם ח"כ תמר זנדברג. לדבריה הביקור מלמד "מי חשוב בדיוק לראש ממשלת המתנחלים ומי לא".



פעילי מרצ יגיעו למקום במחאה על מדיניותו של נתניהו, המשקיעה בהרחבת ההתנחלויות גם במחיר בידודה של ישראל בעולם, ובזמן שמאות עובדי המפעלים בנגב ובגליל מפוטרים ולא זוכים להתייחסות הממשלה.



ח״כ זנדברג: ״נתניהו מגיע לבקר את פלג האוכלוסייה החביב עליו, את הבנים היקרים לו, את מי שטיפח ושימן לאורך כל שנות שלטונו באינספור העברות תקציביות. אנחנו באים כדי למחות ולהזכיר לנתניהו את 95% מתושבי ישראל שחיים בתוך גבולות המדינה, שנאנקים תחת יוקר המחיה ומשבר הדיור, 95% מהאזרחים שיודעים שנתניהו לא רואה אותם".