הרשימה המשותפת חשפה היום (רביעי) בתל אביב את קמפיין הבחירות בעברית. באירוע נאמו ארבעת ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה.



קמפיין הבחירות, שהושק תחת הסיסמא: "הרשימה המשותפת, התשובה שלי לגזענות", מנכיח סוגיות קשות של גזענות והדרה של האזרחים הערבים בישראל, אך נוגע גם בנושאים הרלוונטיים לכלל האוכלוסיות המוחלשות בחברה הישראלית. הרשימה, ששואפת להיות הרשימה השלישית בגודלה בכנסת הבאה, ולהוות כוח פוליטי גדול ומשמעותי, הכריזה כי קהל היעד של הקמפיין הוא יהודים וערבים שרוצים להיאבק על שוויון, דמוקרטיה ושלום.



יו"ר הרשימה, איימן עודה (חד"ש), פתח את האירוע באומרו: "הממשלה הזאת הובילה מסע חסר תקדים של הסתה נגד הציבור הערבי, שהתבטא באלימות ברחובות, והגברת הגזענות וההפליה הממוסדת במדינה. מי שלא רצה אותנו בכנסת, מי שהעלה את אחוז החסימה כדי להשאיר אותנו בחוץ, יגלה שהפכנו לכוח פוליטי גדול ומשמעותי". עודה הכריז: "אנחנו פונים לכלל האוכלוסיות המוחלשות בישראל ומבטיחים שבכנסת הקרובה נייצג את כולכם. הרשימה המשותפת היא התשובה שלנו לגזענות."



חבר הכנסת מסעוד גנאים (רע"ם), אמר כי "השקת קמפיין הבחירות לרשימה המשותפת בעברית חשובה לנו, דרך הקמפיין אנחנו פונים לציבור היהודי כדי שיכיר מי אנחנו, לאור מסע ההפחדה של הימין מהרשימה. האג'נדה של הרשימה היא לא רק למען ערבים פלסטינים במדינה, אלא גם למען פנים יותר דמוקרטיות ויותר סובלניות של המדינה. המאבק באפליה ובגזענות אינו רק עניינם של המפלגות הערביות, אלא של החברה כולה."




מתוך קמפיין הרשימה המשותפת



חבר הכנסת ד"ר ג'מאל זחאלקה (בל"ד), הסביר כי הרשימה פונה ליהודים וערבים כאחד. "בציבור הערבי אנחנו כרגע עומדים על 14 מנדטים, ופועלים כדי שהסחף לכיווננו מהציבור היהודי יתבטא במנדט נוסף לפחות. הרשימה שלנו היא היחידה שתחתור לשלום צודק, היחידה שמציעה דמוקרטיה אמיתית ושוויון, והיחידה שמייצגת את הציבור הערבי הסובל מאפלייה".



חבר הכנסת אחמד טיבי (תע"ל), הסביר כי "הרשימה המשותפת היא אמירה של מיעוט לאומי שהחליט להתאחד כדי לנצח את הימין ולהיאבק בגזענות, לא רק כדי לחצות את אחוז החסימה. ליברמן רצה אותנו מחוץ לכנסת וכרה לנו בור, ועל זה נאמר: בור כרה ויחפרהו בעצמו יפול בו. והפרחים לליברמן."