ארבע אחר הצהריים היום (שלישי) – לשעה הזאת מחכים בקוצר רוח במערכת הפוליטית, וגם מחוצה לה. שלושה דוחות של מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, יתפרסמו בדיוק בשעה זו, אבל רק אחד מהם מעניין באמת – זה שעוסק בהוצאות שני מעונות ראש הממשלה בשש השנים האחרונות.



לטענת גורמים במערכת הפוליטית שנחשפו לעיקרי הדוח שדלף לרשתות החברתיות, "מדובר בממצאים קשים מאוד". השאלה הגדולה היא כמה תשפיע הביקורת בדוח על תדמיתו ועל סיכויו לנצח גם הפעם ולהמשיך לקדנציה רביעית. שני הדוחות האחרים - על מינהל הכנסת ועל הוצאות משכן הנשיא בתקופתו של שמעון פרס, הרבה פחות מעניינים, לפחות בעת הזו.
 
במרכז הדוחות יעמדו היבטים ונורמות של מוסר, טוהר מידות, חיסכון ובזבוז של כספי ציבור. הדוח על מעון ראש הממשלה מוגדר כדרמטי, ובעקבותיו העביר ב- 2 בפברואר המבקר שפירא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין חומרים שהעלו חשד לפלילים. ההחלטה אם לפתוח בחקירה נמצאת בידי היועץ, ובעת קריטית זו, חודש לפני ההליכה לקלפיות, כל החלטה עשויה להיות גורלית.
 

הדוח בחן היקף ההוצאות של שרה ובנימין נתניהו. בשנת 2013 נשמעה ביקורת חריפה על התנהלותם הכלכלית וכן הוגשו תביעות על ידי עובדי המעונות לשעבר, שסיפרו גם על עבירות של מוסר וחשש לפלילים.
 
החשדות לפלילים מתייחסות לשתי פרשות לפחות: החלפת רהיטי גן שנרכשו עבור מעון ראש הממשלה בירושלים והוחלפו בדגם זהה, ישן יותר, שהובא מבית הזוג בקיסריה, והחזר הבקבוקים הריקים, שנטען כי שרה נתניהו שלשלה לכיסה את תמורתם. במשרד המבקר אמרו כי הזוג נתניהו השיב לאוצר המחאה בסך 4,000 שקל כנגד כספים אלה, אולם עובדי המעון לשעבר, המצויים בסכסוך משפטי עם נתניהו ומשרדו, טענו שהסכומים גבוהים בהרבה.
 
פרשה נוספת המונחת על שולחן היועץ המשפטי לממשלה היא בדיקה שביצע המבקר הקודם מיכאל לינדנשטראוס, על פרשת ביביטורס, שחשף פרשן ערוץ 10 רביב דרוקר, ולפיה ראש הממשלה ומשפחתו קיבלו מימון בניגוד לחוק לטיסות לחו"ל בעת שהיה חבר כנסת ושר.