גורמים בעבודה זועמים ונבוכים לאחר שהתברר להם כי היועצת המשפטית של המפלגה, עו"ד שולי אשבול, מייצגת את בנימין נתניהו ואת הליכוד בפרשת דוח מבקר המדינה בנושא ההוצאות המנופחות של מעונות ראש הממשלה.



לטענת בכירים בעבודה, מדובר בניגוד אינטרסים ברור, שכן עו"ד אשבול ושותפה למשרד, עו"ד יעקב בורובסקי, מעורבים בכל נושא אפשרי במפלגה, כולל קמפיין הבחירות הנוכחי והפריימריז הפנימיים שהתקיימו בחודש שעבר.



עו"ד אשבול חברה במפלגת העבודה משנת 1977 ומזוהה איתה מאוד. היא נחשבת לפעילה מרכזית ומשמשת גם כחברת ועידת המפלגה וחברה בוועדת החוקה שלה. בפריימריז של המפלגה לכנסת שהתקיימו בחודש שעבר אף פיקחה עו"ד אשבול על התנהלות ההצבעה בקלפיות השונות ודיווחה על כך לכלי התקשורת. היא עצמה מוצבת במקום ה- 62 והלא ריאלי ברשימת המחנה הציוני לכנסת הקרובה.
 

חשוב לציין כי עו"ד אשבול עדכנה מראש את יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, ואת יו"ר הסיעה, ח"כ איתן כבל, כי החליטה לקחת על עצמה את ייצוג נתניהו והליכוד. עם זאת, התסיסה בעבודה החלה כשהופיעה אתמול בכלי התקשורת השונים והגנה על התנהלותם של בני הזוג נתניהו.
 
בראיונות שהעניקה לרשת ב' ולתוכנית "ערב חדש" בערוץ 1, למשל, כינתה עו"ד אשבול את דוח המבקר על הוצאות בית ראש הממשלה "דוח מינורי", והוסיפה: "המבקר קובע כי ראש הממשלה לא נהג בבזבזנות. אי אפשר להשוות את בית ראש הממשלה לבית פרטי. נמצאים בו עשרות אנשים בכל יום. זה ברור שנתניהו ומשפחתו לא אכלו בסכומים האלה. מדובר בארוחות של עובדים ושל אנשים שמגיעים לכינוסים".
 
נוסף על כך האשימה עו"ד אשבול את אב הבית לשעבר, מני נפתלי, באחריות לחריגה בהוצאות מעון ראש הממשלה: "אכן יש שנתיים שהן בעייתיות, השנתיים שבהן היה אחראי מני נפתלי על הזמנות המזון וחומרי הניקוי". "לא ייתכן שבזמן שאנו מנהלים קמפיין נגד נתניהו, היועצת המשפטית של המפלגה שלנו ופעילה מרכזית מגנה עליו", אמר אתמול בכיר בעבודה, "יש כאן ניגוד אינטרסים חמור והדבר חייב להתברר כי הוא מעמיד אותנו במבוכה גדולה. זה אולי חוקי וכשר - אבל ממש מסריח".
 
גורם בתנועת הליכוד אישר אמש כי מעורבותה ופעילותה של עו"ד אשבול במפלגת העבודה הייתה ידועה להם מראש והיא אף נשאלה על כך על ידי בני הזוג נתניהו לפני ששכרו את שירותיה. לדברי הגורם, עו"ד אשבול טענה אז כי יש הפרדה מלאה בין מעורבותה הפוליטית האישית לבין עבודתה המקצועית.

עו"ד שולי אשבול אמרה אמש בתגובה כי היא לא משמשת כרגע כיועצת משפטית של המפלגה אלא שימשה כיועצת רק בפריימריז בחודש שעבר ובפרויקטים נקודתיים אחרים של המפלגה. עם זאת, היא ביקשה להפריד בין פעילותה המקצועית לצד נתניהו ומפלגת הליכוד לבין מעורבותה האישית במפלגת העבודה. "אני שמחה שהידע המקצועי שלי חוצה מפלגות, ואני עושה הפרדה מלאה בין הצד המקצועי שלי לנטיות הפוליטיות האישיות שלי", הוסיפה.